Aegon NK Afstanden

De sportieve foto's
Plaats reactie
Sports-Photography
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Aegon NK Afstanden

Bericht Geplaatst:

Hallo allemaal,
Van mijn kant maar weer eens een bijdrage. Aangezien mijn favoriete onderwerp om te fotograferen nu tijdelijk niet mogelijk is vanwege het eindigen van het seizoen van deze sport.
Schakel ik in deze periode veelal toepasselijk over naar andere sporten en veelal betekent dit dat ik de "zomer" sporten verruil voor "winter" sporten.
Na het keiharde motorgeweld is het nu tijd voor geweld in o.a de ijshallen van Thialf in Heerenveen.
Naast ijshockey hoort daar ook schaatsen bij en met de verreden NK Afstanden afgelopen weekend was dit min of meer ook de start van het wintersport seizoen voor mij.

Gedurende de vrijdag, zaterdag en de zondag was ik aanwezig en na heel veel motoren te hebben mogen fotograferen was het tijd voor wat andere zaken.
Normaal gesproken moest ik het doen met een "normale" toegangskaart als bezoeker, ditmaal stond ik op de plek waar de andere fotografen ook staan ;)
Echter de eerste dag met de 400mm was ontzettend wennen aangezien ik houd van beeldvullende opnames waarbij het onderwerp volledig word getoond zonder afgehakte ledematen, echter met een 400mm word je gedwongen tot andere composities dus het werd omschakelen.
Uitkomst op een paar minpuntjes na ben ik zeer tevreden met de foto's die ik heb kunnen maken.
Bij deze een aantal foto's begeleid met een leuk schrijfsel.

Als de dames en heren schaatsers aan hun ronden beginnen dient er eerst gestart te worden.
Door de klapschaats is eigenlijk het ouwe saaie door de knieën gehurkt starten verbannen en zijn er schaatsers die hun eigen stijl hanteren om van start te gaan.

1.

Afbeelding

Daarna is het zaak om snelheid te maken de eerste meters en zo snel mogelijk de bocht in te duiken.

2.

Afbeelding

De schaatsers maken flinke slagen en de schaatsen flinke klappen en bij de start zijn natuurlijk alle ogen gericht op de schaatser, de stewards, het publiek en de fotografen hebben allemaal hun vizier daarop gericht.

3.

Afbeelding

Nadat men na de eerste bocht het rechte stuk op gaan om af te stevenen op de volgende bocht rijden ze veelal zij aan zij, gebroederlijk naast elkaar ( Verheijen en Kramer )

4.

Afbeelding

Daarna is het strak kijkend de bochten in bij de vrouwen gaat dit wat sierlijker dan bij de mannen.

5a.

Afbeelding

5b.

Afbeelding

Na de bocht kom je automatisch uit op het rechte stuk en veelal is er wel een coach in de buurt welke je op de hoogte houdt van je rondetijd.

Dit kan aan de hand van een informatie bord zijn.

6a.

Afbeelding
Sports-Photography
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Aegon NK Afstanden

Bericht Geplaatst:

Of middels handgebaren

6b.

Afbeelding

Maar ook nog door het "zachtjes" toe "spreken" van jouw pupil.

Afbeelding

De aanwezige fotojournalisten horen het, het publiek ziet het, maar het publiek is veelal druk bezig met hun eigen feestje.
En in Thialf betekent dat veelal schmink, rare kledij of met een subtiele knipoog het schaatsvirus welke zeer actueel iets Mexicaans achtigs uitstraalt.

7a.

Afbeelding

En uiteraard wordt er ook druk gefotografeerd vanaf de tribunes

7b.

Afbeelding

Want wat is er nou mooier dan om jouw favoriete schaatser in het echt te zien en ook nog leuk op de foto te zetten?
Zo heb je Erben Wennemars welke net zo snel schaatst als dat hij praat en aan het einde van dit seizoen ophoud met schaatsen.

8a.

Afbeelding

Maar ondanks dat Erben niet echt grote successen kende ( tijdens het praten struikelde hij wel eens, maar op de baan overkwam hem dit ook wel eens. )
kent Sven Kramer succes en populariteit bij het publiek.

8b.

Afbeelding
bebogard
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

ik zie geen foto!!
Sports-Photography
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

bebogard schreef:ik zie geen foto!!

Ik wel ;)
Cinemovie
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Foto 5 vind ik de mooiste door de lekkere kleuren.

de laatste 2 van je laatste serie staan er ook lekker op
Kelly
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

Inderdaad foto 5 springt eruit, maar verder een hele leuke serie.
Tony
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

leuke serie met een leuk verslag er bij :up
flipjetiel44
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

mooie serie en de omschakeling naar de 400mm is geslaagd. Je mag door :)
Ook het commentaar is goed en verzorgd. Kunnen mart Smeets nu wel met de VUT sturen. :angel
Benieuwd wat ons nog te wachten staat van jou.

gr

flipje
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Schitterende serie :upc
Voor mij zijn het er even teveel om op elke foto individueel te reageren. Kleuren en scherpte zien er goed uit. De foto's waar ik geen actie in zie, spreken mij minder aan (ik vind dat sportfoto's namelijk "actie" moeten uitstralen :) )
Plaats reactie

Terug naar “Sport”