mijn voorkeur gaat uit naar 2; beter geen neus dan een halve , de compositie bevalt me beter, je ziet meer detail in de haardos en het oog staat er beter op.
Bedankt voor jullie meningen ! Door een mooie oranje gloed op zijn haren door een laag hangende zon wou ik eigenlijk een close-up van zijn hoofd. Al doende waren deze opnames het resultaat en de hoofden dus eigenlijk wat groter uitgevallen. De achtergrond is sneeuw en omdat de haren niet helemaal egaal aansloten aan het lichaam lijkt de rand van zijn lichaam wat ruwer afgewerkt te zijn. Ga denk ik toch nog met een close-up verder....
Mijn voorkeur is foto1, dit omdat ik eigenlijk wel leuk vind de neus erbij en het niet storend vind dat deze niet helemaal opstaat omdat het op een op andere manier goed symmetrisch afgesneden is en wel overkomt. Kortom ik vind het hoofd beter uitkomen in foto 1 daarnaast vind ik het lichaam dat je verder ziet mooi gestroomd naar achteren het beeld in lopen, tot tegenstelling van foto2 waar me het lijf minder lekker naar achter loopt en ik persoonlijk te hard vind. Ik twijfel alleen over de rand die je ziet van het lichaam en daarna overgaat in wit...vanwege de strakheid in de foto zou ik dat liever meer symmetrisch zien, het lijkt wat rommelig nu.