Mijn hondje

Behalve vogels en insecten
Plaats reactie
Freaky87
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Mijn hondje

Bericht Geplaatst:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Alle reacties zijn welkom. :)
Groetjes, Nicky
Tony
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Mijn hondje

Bericht Geplaatst:

door de werkzaamheden zijn dus de foto en ook je reactie's verdwenen, :blush sorry voor de overlast.
zoals ik al eerder aangaf, scherpte en kleuren zijn :up iets meer ruimte vooral bij de snoet zou mooier zijn. afgekapte oortjes en pootjes is niet echt mooi. :S daar kun je op letten bij de volgende serie ;)
san
Lid
Lid

Mijn hondje

Bericht Geplaatst:

Mooie scherpe foto's!
Foto 1 vind ik de leukste pose/compo.
Wat ik wel jammer vind aan alle 3 de foto's is het kader.
Vind ik in dit geval verkeerd gekozen omdat je de hond er ook in meeneemt, had er liever een kader in 1 kleur omheen gezien dan.
Freaky87
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga met beide rekening houden, en zal ook proberen mijn kader te veranderen in de toekomst.

Bedankt voor de tips! :up
pafeme
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

foto 1 is iets teveel naverscherpt, zie de gekartelde haartjes op wang en rond het oog. Scherpte op het oog is netjes maar ik had liever iets meer scherp gezien van het hele koppie. De uitsnede vind ik niet zo fijn. Ik mis de oren en had graag iets meer ruimte in de kijkrichting van de hond gezien.

foto 2 de scherpte ligt hier over een groter deel van het koppie maar ik vind het erg jammer dat ie hier naar beneden kijkt. Ook hier, zoals ook al eerder genoemd, jammer van de afgesneden oren.

foto 3 technisch op zich een nette foto, alleen vind ik persoonlijk de houding van het dier hier minder mooi. Harde schaduw op de achterpoot trekt ook mijn aandacht, volgens mij is dit geen schaduw van de hond zelf?
En ook hier vind ik het jammer dat je de poten afgesneden hebt.

Ik ben bij foto 1 en 2 nog benieuwd naar de exif-gegevens.
Freaky87
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

pafeme schreef:foto 1 is iets teveel naverscherpt, zie de gekartelde haartjes op wang en rond het oog. Scherpte op het oog is netjes maar ik had liever iets meer scherp gezien van het hele koppie. De uitsnede vind ik niet zo fijn. Ik mis de oren en had graag iets meer ruimte in de kijkrichting van de hond gezien.

foto 2 de scherpte ligt hier over een groter deel van het koppie maar ik vind het erg jammer dat ie hier naar beneden kijkt. Ook hier, zoals ook al eerder genoemd, jammer van de afgesneden oren.

foto 3 technisch op zich een nette foto, alleen vind ik persoonlijk de houding van het dier hier minder mooi. Harde schaduw op de achterpoot trekt ook mijn aandacht, volgens mij is dit geen schaduw van de hond zelf?
En ook hier vind ik het jammer dat je de poten afgesneden hebt.

Oké. Bedankt voor de tips! :up
Freaky87
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

pafeme schreef:Ik ben bij foto 1 en 2 nog benieuwd naar de exif-gegevens.

1: 1/30 , F3 , ISO 900

2: 1/1250 , F4,5 , ISO 400
Senna
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Opzich geen slechte foto's, maar de kaders doen er wel behoorlijk wat afbreuk aan vind ik.
Ik zelf heb altijd een wit kadertje eromheen, maarja, smaken verschillen :)

Scherpte zit het volgens mij wel goed mee, maar probeer wel te letten op het afsnijden van ledematen, da's iets minder mooi. :)
Compo is bij dieren altijd moeilijk, en die vind ik bij deze foto's niet slecht.
Gotchas
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Foto 1 heeft een te kleine dof, hierdoor komt zijn neus buiten het onscherpte gebied te liggen. Zou proberen om ergens rond de f 8 te blijven. Tweede foto is nogal onprettig afgesneden, oortjes en tipje van de tong vallen nu buiten de foto. Laatste is mi dan nog de beste uit je reeks, maar ook hier ontzettend jammer dat de poten zijn aangesneden. Op zich zou je deze nog kunnen bijsnijden zodat alleen zijn kop nog overblijft. Vind het overigens ook jammer dat in geen enkele foto enige interactie met de hond is...
Freaky87
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Oké. Bedankt voor jullie tips/opmerkingen! :)
Zal er volgende keer met alles proberen rekening te houden! :up
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”