ik ben zojuist lid geworden en plaats hierbij mijn eerste foto.
Er zullen er zeker veel volgen.
Dit is onze Prinses Sissi, een Blue Color Point Ragdoll toen ze 1 jaar oud was.

op dit leuke forum

jumper schreef:Wat zijn je exif gegevens.
Eerst en vooral moet ik zeggen dat dit een zeer mooie foto is wat betreft compo, kleur, belichting.
Maar wat de scherpte betreft kan ik niet mee gaan met de rest. Uw scherpte zit voor het hoedje.
Als je goed kijkt is het hoedje op geen enkele plaats scherp. Wel bijna scherp maar niet helemaal.
naarmate je naar voorkomt wordt het hoedje scherper maar voor de goede scherpte moet je nog iets naar voren komen, maar dat kun je niet zien omdat er daar niets is.
aangezien dat het katje volledig in de hoed zit kan deze dan ook onmogelijk scherp zijn.
Aan de pupil kan je goed zien dat je scherpte niet goed zit.
Maar het blijft een mooie foto.
jumper BB

jumper schreef:Dat is niet uit te maken op de foto die je hebt geplaatst.Daar is niets scherp, maar dat heb je met foto's, met een beperkt aantal Kb. Zo gaat er veel detail verloren.
Jumper BB

DiamondPictures schreef:jumper schreef:Dat is niet uit te maken op de foto die je hebt geplaatst.Daar is niets scherp, maar dat heb je met foto's, met een beperkt aantal Kb. Zo gaat er veel detail verloren.
Jumper BB
Misschien is je beeldscherm een beetje vuil geworden![]()
Ik mag ook geen grotere foto plaatsen dus dan zal dat probleem waarschijnlijk altijd wel bestaan.
Ik hou wel van kritiek want daar kun je veel van leren maar dan moet het wel terecht zijn.
Nogmaals bedankt en even goede vrienden

jumper schreef:DiamondPictures schreef:jumper schreef:Dat is niet uit te maken op de foto die je hebt geplaatst.Daar is niets scherp, maar dat heb je met foto's, met een beperkt aantal Kb. Zo gaat er veel detail verloren.
Jumper BB
Misschien is je beeldscherm een beetje vuil geworden![]()
Ik mag ook geen grotere foto plaatsen dus dan zal dat probleem waarschijnlijk altijd wel bestaan.
Ik hou wel van kritiek want daar kun je veel van leren maar dan moet het wel terecht zijn.
Nogmaals bedankt en even goede vrienden
Hoeveel in trouwens de bestandsgrote van de foto die je hebt geplaats en langs welke host heb je die geplaatst?
Jumper BB
Frans schreef:Staat er mooi op.
Discussie over scherpte is wat haarkloverig met een vleugje betweterigheid.

jumper schreef:Terug on Topic
Om de één of andere reden kan ik geen informatie uit je foto halen en ik vermoed dat je een klein bestandsgrote hebt waardoor er veel details verloren gaan.
Mischien dat je bij het resizen een grotere bestandsgrote kunt ingeven.
Soms zit het probleem bij de site waarmee je de foto hier op het forum plaatst.
Die verkleinen automatische je foto naar een te klein formaat, om zo plaats op hun server uit te sparen.
Jumper