Dit is apart, je ziet zoveel paardenbloemen langs komen, en toch kan je door standpunt en achtergrond toch weer aangenaam verrast worden.
Je lage standpunt brengt ons in de wereld van deze bloem, de scherptediepte is beperkt, maar ligt goed op de meeldraden in het hart. De achtergrond met het landschap en de wolken is sterk en geeft de foto veel zeggingskracht.
Jammer van de mindere verlichting op de onscherpe bloembladen voor het hart van de bloem hierdoor wordt de sfeer enigzins naar beneden gebracht.
Had mischien iets meer afstand gehouden, en wat meer van de bloem laten zien met stukje steel en dan iets meer in de linker onderhoek.
Verrassende foto Laag standpunt in combinatie tot de opname-afstand maken dit tot een voor mij verrassende plaat. Belichting van de voorkant van deze bloem had iets "zonniger" mogen zijn Achtergrondje past hier goed bij.
Oh wat is dit leuk zeg! Ik heb zelf natuurlijk lang naar deze foto zitten kijken en snapte niet goed wat er nou mis was. Ik vond hem een beetje rommelig rechts onderin en had graag meer ruimte links gehad. Maar jullie beginnen allemaal over het gebrek aan belichting op de voorkant van de paardebloem. Is toch gek dat ik dat niet zag? Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. Volgens mij moet ik dan met een stuk wit hardboard of zo het licht reflecteren. Zodra de zon weer schijnt ga ik dat proberen, maar ik heb al de hele week geen zon gezien. Dankjewel voor jullie tips!