De trap van reflectie
- Peter de Mooij
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Geslacht: Man
- Contacteer:
De reflectie is best goed gevangen, maar in mijn beleving niet echt een lekkere kijkplaat met de gestoken scherpte slechts op de eerste drup.
Ik geloof dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoeld met 'de gestoken scherpte op de eerste drup'.
- Marcel Spijker
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Contacteer:
Repeterende is erg leuk, maar het is wel een erg drukke plaat geworden.
Ja die ruis viel mij ook op.
Toch met een iso waarde van 200 zou je niet zo veel ruis moeten krijgen. Ik heb verder niet gecropt, lichtelijk de curves bijgewerkt, het beeld verkleint en unsharp mask toegepast (rond de 60% met 0.6 radius)
Is dit misschien te danken aan stof op de sensor?
Toch met een iso waarde van 200 zou je niet zo veel ruis moeten krijgen. Ik heb verder niet gecropt, lichtelijk de curves bijgewerkt, het beeld verkleint en unsharp mask toegepast (rond de 60% met 0.6 radius)
Is dit misschien te danken aan stof op de sensor?
- Mendel
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Contacteer:
Nee is absuluut geen ruis, dat herken je zo als een donker groot vlekje, wat je hier ziet is ruis wat omhoog is gehaald door je bewerking en is versterkt door je naverscherping. Lokaal verscherpen zou hier enige uitkomst brengen.
Of maak gebruik van noiseware of iets dergelijks om de ruis te verwijderen...
Of maak gebruik van noiseware of iets dergelijks om de ruis te verwijderen...

Hmm .... bedankt.
Kzal eens kijken wat hier aan te doen valt.
Ik heb toch niet veel nabewerkt, maar dat lokaal verscherpen zal ik eens proberen
Kzal eens kijken wat hier aan te doen valt.
Ik heb toch niet veel nabewerkt, maar dat lokaal verscherpen zal ik eens proberen