Als je een snellere sluitertijd had genomen was die scherp geweest.
Neem natuurlijk niet weg dat het gewoon een leuke foto is.
Hou volgende keer rekening met de sluitertijd.
Ik weet niet met wat voor camera je schiet. Maar algemene vuistregel is 1/brandpuntsafstand. Dus hier had je minimaal 1/300" moeten nemen. Heb je een Nikon DX camera is het 1.5/300 dus 1/450" Heb je een Canon crop camera is het geloof ik 1.6/300". Hier had je eventueel ook een hoger diafragma getal kunnen nemen. Denk zo vanaf F7.1.
hmm ik krijg de indruk dat jullie erg verwend zijn wat betreft scherpte, of dat ik te snel tevreden ben ofzo. Ik was toch aardig in de veronderstelling dat het vogeltje redelijk scherp was
polariteit schreef:hmm ik krijg de indruk dat jullie erg verwend zijn wat betreft scherpte
Kan, als een lens bij mij geen scherpe foto's maakt kan ik hem weg doen. Is net zo iets als door blijven lopen met slechte ogen terwijl je eigenlijk een bril wilt. Welke lens heb je gebruikt dan?
Vind hem vooral niet hel erg boeiend. De meerkoet is met zijn donker verenkleed ook geen makkelijk model. Woon in het water. Zie heel veel meerkoeten. Ze zijn tot spectaculaire dingen in staat. Vooral in deze tijd met nesten en jongen. Rennen over het water, vallen zwanen aan etc. Er zijn daarom best wel wat leukere platen te maken.