Hierbij mijn eerste foto op dit forum. Deze foto heb ik gemaakt in Frankrijk. Hier komt een marmot uit het hol en kijkt nieuwsgierig wat er nu op hem gericht wordt. Als je rustig en geduldig bleef zitten wilden ze goed model voor je staan.
Gaaf zeg om zo'n beest tegen te komen! Mooi dichtbij en lekker egale achtergrond. Ik denk dat je nog wel een kleiner diafragma (groter getal) had kunnen kiezen, waardoor de marmot nog wat scherper werd en de achtergrond waarschijnlijk hetzelfde bleef had het wel gekund.
wat meteen aangenaam op het oog valt zijn die warme en gezellige (geen fototechnische term, maar toch dekkend hier) warme strelende kleuren.
Scherpte is sterk, en de onscherpte in de achtergrond geeft hem diepte waar tegen dit beestje afsteekt. Fijne glinster in zijn ogen geeft hem levendigheid.
En natuurlijk de knuffelfactor, die edoch in de beoordeling geen rol mag spelen.
Kritische noot, mja men zou kunnen zeggen dat hij wat centraal staat, iets speelser met wat meer ruimte erom heen had gekunt.