Mooi, ik denk dat qua bewerking hier niet veel uit te leggen maar meer als camera gebruik wijze. Fel flitslicht, misschien niet tikkeltje te fel maar wel weer super mooie kleuren!
Ook hier is de belichting zeer onnatuurlijk door de harde flits. De schaduwen in de foto komen nu heel raar over. Zon van links achter terwijl het kereltje een flinke lading licht van voor krijgt. (Hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel) Verder vindt ik dit wel een leuke plaat qua compositie en scherpte
Ja mooi, de flits zorgt inderdaad voor onnatuurlijk licht, wat een vervreemdend effect heeft. Daardoor is de foto meer dan alleen een weergave van de werkelijkheid, het geeft er op een mooie manier iets artistiekerigs aan.
Ondanks licht van 2 kanten en daardoor een vreemd effect, spreekt de foto mij wel aan. Mooie kleuren. Nergens overbelicht, dus belichting netjes gedaan.
jvs schreef:..... krijg er wel een hdr gevoel bij ....
Eigenlijk is dat niet zo gek want er is ook wel een overeenkomst. Met beide technieken maak je het contrastverschil kleiner. Alleen is HDR een trucje in de nabewerking en maak ik gebruik van een fotografisch trucje.
Flitsen is een trucje om het contrast verschil omlaag te brengen. Dat mag toch bekend zijn Waarom zeurt er trouwens niemand om dat harde zonlicht. Ik durf te beweren dat die lichtbron vele malen harder is dan mijn reportage flitsertje.
Dat trukje is hier wel bekend, maar iets minder hard inflitsen was imo mooier geweest. Verder vind ik het een mooie foto met mooie kleuren en een leuk ventje.