Exif:
ISO Speed Ratings 200
Shutter Speed (Exposure Time) 1/250 second
Aperture ƒ/5.6
Flash did not fire
Focal Length 195 mm
Update met bewerkte lippen en weggekloonde haar:

Ik zou het leuk vinden als je nog even wilt laten weten wanneer je de lippen het mooist vindt, bewerkt of onbewerkt. 
Die plekjes zijn wel mee bewerkt, maar die horen nu eenmaal bij haar. Ze heeft daar gewoon wat haargroei en ondanks make-up en glamourlook zie je dat toch nog altijd wat. Ik vind het ook altijd een moeilijke vraag hoe veel je moet bijwerken als fotograaf. Moet je alle imperfecties verwijderen, zodat je het mooiste beeld krijgt of moet je niet al te veel de waarheid willen veranderen en juist laten zien dat zelfs het mooiste model (en dit is zeker een mooie meid in mijn ogen!) nog imperfecties heeft? Ik heb zoals je merkt voor de laatste optie gekozen, alhoewel ik het een klein beetje vermindert heb bij de update. Daar heb ik ook gelijk de haar weggewerkt, want daar heb je natuurlijk 100% gelijk mee, die had ik gewoon over het hoofd gezien.
De foto is gemaakt tijdens een evenement en ik was één van de vele fotografen die haar fotografeerden. Je bent in zo'n situatie altijd een beetje afhankelijk van wat andere willen en doen (alhoewel ik eerlijk moet zijn, ik heb veel mijn mond open gedaan en het model geprobeerd te registreren). Eigenlijk vind ik die mond zo wel wat hebben, ik vind het wel een sensuele uitstraling hebben, maar ook dat is smaakgebonden.
Enne dat dat shirtje blauw lijkt: gelukkig maar anders had ik wat verkeerd gedaan met mijn witbalans!
Het is heel lichtblauw.

Wolves fotografie schreef:@ pdm_fotografie: je bent nu het model aan het beledigen hoor.

Hoeft ook helemaal niet!pdm_fotografie schreef:Daar ben ik het toch echt niet mee eens

Zal even duren waarschijnlijk eer de tweede update geplaatst wordt, maar help mij desnoods nogmaals herinneren als ik het dreig te vergeten. 

). En nee Peter ik sta er niet 100% achter, maar dat is vooral qua principe. En voor mij is het natuurlijk niet alleen belangrijk dat ik mijn eigen werk mooi vind, maar ook dat andere het mooi vinden en om preciezer te zijn dat potentiële klanten het mooi vinden. Als ik om dat te verkrijgen af en toe een beetje afstand moet doen van mijn principes, dan is dat misschien wel wijs. Ik heb het tot nog toe eigenlijk nooit gedaan (ben nogal principieel
), maar voor alles moet een eerste keer zijn. 

.
ook mooier.
(nieuw woord
).