IDM 2010

De sportieve foto's
Plaats reactie
Sports-Photography
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

IDM 2010

Bericht Geplaatst:

IDM, IDM, IDM?
Het IDM staat voor het Internationale Deutsche Motorradmeisterschaft kortom een Duits kampioenschap welke voet aan wal zette tijdens het weekend van 20 - 21 - 22 augustus.
Als motorsportliefhebber pur sang stond dit raceweekend zeer hoog op mijn lijstje.
Aangezien het een 3 daags evenement betrof ook eens tijd gestoken in andere zaken, echter kwam de planning van mij slecht uit met het weer. Zware bewolking in plaats van de strak blauwe lucht die ik eerder gedurende die 3 dagen had.

De KTM is voor mij de machine waarvoor ik het IDM bezoek. Weinig stroomlijn waar de coureur zich achter kan verstoppen en toch een magnifiek geluid en bijna duivelse uitstraling.

Afbeelding

Pitlane tijdens de zaterdag kwalificatie Superbikes een dag eerder pakte het weer beter uit met schitterende bewolking, zon en een blauwe hemel.

Afbeelding

Dames op de startgrid het is maar goed dat er een motor bij staat anders zou het wel eens een nieuwe fetish kunnen worden.

Afbeelding

Beweging je moet er van houden motoren gaan hard en de foto moet dit ook uitbeelden, tenminste dat vind ik. Voormalig World Supersport kampioen Karl Muggeridge vind dat het nog wat gekker kan door zijn Honda in een erg vreemde hoek door de rechts - links chicane te wurmen. Overigens bleef hij gewoon zitten op zijn fiets.

Afbeelding

Wat het verschil is tussen een nationaal kampioenschap en een wereld kampioenschap?
In een wereld kampioenschap doen de monteurs al het werk voor je in een nationaal kampioenschap helpt de rijder ook "gewoon" mee.

Afbeelding

Bewegende voorwerpen fotograferen met flits normaal gesproken fotograferen op het achterste gordijn, ditmaal een beetje lopen "kloten" en het achterste gordijn uitgeschakeld.

Afbeelding

Schril contrast trainingen Supersport600 op vrijdagmiddag onder een bijna stralende hemel een dag later bewolkt en af en toe een drup. Het enige vocht wat hier vloeide was de rijder die voor wat verkoeling de pitlane opzocht.

Afbeelding

Sportfotografie is timing en op het juiste moment op de juiste plaats zijn, echter uit het verleden behaalde resultaten kunnen een garantie zijn in de toekomst.
Het persbericht van dit team luidde "Super, wat een race" de foto illustreert wat het team publiekelijk maakte. Voor mij was het een gevalletje meeroken.

Afbeelding
Cinemovie
Lid
Lid
Contacteer:

IDM 2010

Bericht Geplaatst:

leuke serie met wel gevormde.......

motoren met mooie.....

lampen
dhldhldhl
Lid
Lid
Contacteer:

Re: IDM 2010

Bericht Geplaatst:

:rof Idd een mooie serie :) De ene beter dan de andere, vooral 1, 4 en 8 vind ik toffe fotos.
MaschaP
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

Welke lampen? Ik zie geen lampen.. zelfs niet in foto 3 :p.

De foto's uit de pits vind ik minder interessant. Minder spannend denk ik. Die ene waar de coureur meesleutelt is wel leuk, maar daar vind ik de flits eigenlijk een beetje storen.

Als beetje motorliefhebber kan ik dit wel waarderen! Vooral nr 4 hield mijn aandacht lang vast. Inderdaad een vreemde hoek, snelheid zal hoog zijn, voorwiel los (!?), gekken zijn het, gekken! Mooi moment.
Ik vind dat de beweging er heel mooi in zit ondanks dat je geen bewegingsonscherpte hebt (behalve dan in het wieldek en remschijven enzo). Mooi!
dhldhldhl
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Voorwiel los :wacko , had ik nog helmaal niet gezien.. T zijn inderdaad gekken, maar ik vind ze wel cool :P
Sports-Photography
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

MaschaP schreef:Welke lampen? Ik zie geen lampen.. zelfs niet in foto 3 :p.

De foto's uit de pits vind ik minder interessant. Minder spannend denk ik. Die ene waar de coureur meesleutelt is wel leuk, maar daar vind ik de flits eigenlijk een beetje storen.

Als beetje motorliefhebber kan ik dit wel waarderen! Vooral nr 4 hield mijn aandacht lang vast. Inderdaad een vreemde hoek, snelheid zal hoog zijn, voorwiel los (!?), gekken zijn het, gekken! Mooi moment.
Ik vind dat de beweging er heel mooi in zit ondanks dat je geen bewegingsonscherpte hebt (behalve dan in het wieldek en remschijven enzo). Mooi!

Pitlane is wellicht minder interessant, maar ook daar is actie en van alle raceweekenden was dit slechts mijn eerste in de pitlane om daar ook eens foto's te maken.
Iedere keer actie fotograferen is leuk maar na tig raceweekenden word het ook eens tijd om met eens wat anders thuis te komen. Nog 2 weekenden te gaan op het Asser circuit en dan zit het seizoen er weer op.
Paar weekjes "relaxen" en dan de kou weer in ;)
Bedankt voor de reacties allen.
Gotchas
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Uitstekende serie weer met nummertje 1 en 4 als uitblinkers :upc
Plaats reactie

Terug naar “Sport”