1.

2.

3.

4.

5.

duckie schreef:Wat ik wwel frapant vind is dat van de kleuren. Ik schoet RAW en kan niet overweg met CS ed, dus LR en dan verscherpen en belichtings correctie. Dus de kleuren zijn met maar een fractie in vibrance terug gebracht tov de fletse standaardkleuren van een RAW bestand. Contrast en 'zwarting' zijn wel mijn ding en dat heb ik ook met ZW opnames, maar dat is dus mijn ding. Kleuren en andere dingen echter daar zit ik niet aan. Dat mijn kleuren dus anders overkomen tov de andere vossen hier zegt meer over hun postprocessing denk ik tov natuurlijk
maar op het moment ben ik super jalours 
ging het mij in ieder geval ook om de scherpte te verkrijgen met deze lens zoals diederplu dat altijd heeft.

Dat dit niet klopt kun je namelijk al zien aan het feit dat de kleur van het gras niet hetzelfde is bij al je foto's:duckie schreef:ga je met de foto naar de lokatie dan is het gras even groen.

Ik denk dat als het je opvalt dat bij alle andere posten de kleuren daadwerkelijk anders zijn dan bij jou, je toch aan jezelf moet gaan twijfelen i.p.v. dat je er van uit gaat dat alle andere PD-ers het fout hebben en jij als enige de juiste kleur weergeeft.duckie schreef:Dat mijn kleuren dus anders overkomen tov de andere vossen hier zegt meer over hun postprocessing denk ik tov natuurlijk

duckie schreef:Ik had ook een keer mazzel. Na een dag niet interessants gezien te hebben in de Oostvaardersplassen stond ik te genieten van het overzicht op een kijkheuvel aan de oostzijde. Toen hoorde ik geknaag en stond daar een Vos mijn Coolbest kapot te bijten. ...

Is de zon dan ook 180 graden meegedraaid, de schaduw ligt in beide foto's aan dezelfde kantduckie schreef:Wolves de kleur verschillen die je zelf aangeeft zijn 180 graden tov en dus valt het licht daar anders en dus is de WB ook anders en dat heeft invloed op het licht, dat weet jij ook.

Het azimut is een van de coördinaten uit het horizon-coördinatenstelsel. In dit stelsel wordt de positie van een object aan de hemel aangegeven door de twee coördinaten: azimut en hoogte of elevatie. Het azimut is daarin de horizontale component, de kompasrichting, dus de hoek met het noorden gemeten over het oosten. Gewoonlijk wordt het azimut uitgedrukt in graden.
De positie van een ster aan de hemel wordt dus aangegeven door het azimut (de kompasrichting) en de hoogte (de hoek tussen de ster en de horizon). De gehele cirkel is 360°, noord=0°, oost=90°, zuid=180°, west=270°
Het azimut van een hemellichaam bijvoorbeeld komt overeen met de kompasrichting waarin dat hemellichaam wordt waargenomen; het is de hoek tussen het noordpunt en het snijpunt van de horizon met het meridiaanvlak die door het hemellichaam loopt, gemeten in de richting vanuit noord naar oost en wordt uitgedrukt in graden.
Als voorbeeld; een ster die zich precies in het oosten bevindt heeft een azimut van 90°.

Prachtige reactieduckie schreef:Nee het licht komt van rechts en van links maar als ik draai op een pad welke niet volledig een azimuth heeft op de zon dan komt het licht onder een andere hoek binnen en geeft dus andere kleuren...