Gave foto's. Echt weer iets anders. M.i. zouden ze sterker/krachtiger worden als je ze 4 kant maakt, omdat nu de lengte van het gezicht te veel wordt geaccentueerd! Bij nr 1 is het voorhoofd bina onaantrekkelijk in beeld gebracht. Bij 2 is die helemaal goed. Bij 1 zie ik een blauwe kleur in de linker oog en iets blauwe zweem bij het rechter oog. Waarom heb je de foto's niet omgezet naar zwartwit en een knetterhard contrast gemaakt, waardoor je alle haartjes en groeven ziet (ben even de naam kwijt hoe die bewerking heet)?
Dankje voor je reactie, ik heb ze ook geprobeerd om te zetten naar zwart-wit maar ben uiteindelijk hierop uitgekomen. Het is cold-tone in lightroom en daarna heb ik zelf nog wat contrast erbij gecurved.
Opmerken dat iets een kwestie van smaak is eigenlijk heel interessant. Het wekt de suggestie dat er ook dingen zijn die geen kwestie van smaak zijn maar van .............? Maar het kan ook gewoon een dooddoener zijn. Ben benieuwd wat jouw idee er achter is.
Ik heb gekozen voor een bepaalde bewerking, ik persoonlijk vind het wel mooi en vind dat het de foto wat meer karakter geeft. Het kan ook juist storend zijn. Kwestie van smaak is idd wel een beetje een dooddoener, had beter gelijk wat uitleg kunnen geven...