wachten op de ooievaar ...

Mensen in alle vormen en maten
yveske
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

dit jong koppeltje is wachtend op een kindje
vandaag voor het eerst een zwangerschapshoot gedaan
en dan nog in een klein huisje met behulp van een lang laken en achtergrondhouder.
het huis is van de overleden Oma en er was gezegd dat de electriciteit afgesloten was
de foto's zijn daardoor gemaakt met het aanwezige licht door de vensters en een invulflitsje .

1)lang niet origineel maar wou hem toch tonen ..
Afbeelding

2)Afbeelding

3)
Afbeelding

4)Afbeelding

natuurlijk zijn er nog foto's gemaakt
maar deze mogen nog niet uitlekken want het geslacht en naam moeten geheim blijven :angel

als iemand kan uitleggen hoe ik digtaal het strijkijzer kan gebruiken voor de plooien in het doek :up

Groetjes
gjdenbesten
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Re: wachten op de ooievaar ...

Bericht Geplaatst:

Leuke serie, waarbij de laatste positief opvalt qua moment. Deze laatste heeft meer contrast en dat is al veel beter dan die grijze voorgangers. Foto 1 is wel creatief gemaakt. Veel meer zeggingskracht dan de 2 daarna!
jans pierre
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

ik zou zeggen proficat met de komst van de ooievaar :proost
maar ik ga voor nr 1

groetjes pierre
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Door de vele vouwen in het achtergronddoek vind ik de foto's met het achtergronddoek eerlijk gezegd mislukt. Zorg dat je achtergronddoek geen vouwen heeft, want deze krijg je er in de nabewerking niet meer goed uit.
Blijft over foto 1: is een mooie :up
DandA
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

toch jammer van de vouwen.. deze kun je voor een groot deel wel terug dringen met PS maak een nieuwe laag aan en ga met de clone stempel aan de gang. Ga je te ver of worden het vlekken dan kun je in deze laag gummen. Zo blijft de originele foto onaangetast. Of je knipt ze volledig uit (basisfotolaag kopieer je) en hangt er een nieuwe witte laag achter.
korandoke
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

je kan natuurlijk altijd proberen, is nog niet helemaal maar zit veel ruis in en dat maakt een probleem

Afbeelding

grts
Korandoke
Gemini
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Bij het fotograferen van een zwangerschap neem ik aan dat je vreugde, blijheid naar voren wilt laten komen.
Deze foto's zijn heel erg grauw; er zit vrijwel geen wit in de foto's. Ze komen op mij (ik denk voornamelijk daardoor) helemaal niet over als vrolijk, maar juist treurig...
De vouwen in het doek, is al genoemd. Wat ik echt niet begrijp; waarom laat je ze zo dicht op e achtergrond zitten/staan? Als je meer afstand laat nemen, ben je de structuur van dat doek kwijt. En dan heb je meteen ook niet meer die vervelende harde slagschaduwen...

Je hebt geflitst, waarom zie ik dan nog zo vreselijk veel ruis in je foto's? Je zou er wat van kunnen verwijderen, maar beter en mooier is het om dat tijdens het fotograferen al te vermijden.

Over het algemeen wordt er niet zo gelet op de kleding van de zwangere (huidplooien, striemen etc), die heb je bij haar vermeden. Jammer dat de heer een wat strakke broek aan heeft en daar een rolletje overheen gaat plooien.
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

korandoke schreef:je kan natuurlijk altijd proberen, is nog niet helemaal maar zit veel ruis in en dat maakt een probleem...

De bewerking ziet er aardig uit. Is wel een hele klus om dit voor elke foto te doen. Ik blijf er bij: je kunt er beter al bij de opname op letten...
Korandoke, wat heb je met de rechterhand van de man gedaan? Wel terugplaatsen als je er mee klaar bent ;)
korandoke
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Henry schreef:
korandoke schreef:je kan natuurlijk altijd proberen, is nog niet helemaal maar zit veel ruis in en dat maakt een probleem...

De bewerking ziet er aardig uit. Is wel een hele klus om dit voor elke foto te doen. Ik blijf er bij: je kunt er beter al bij de opname op letten...
Korandoke, wat heb je met de rechterhand van de man gedaan? Wel terugplaatsen als je er mee klaar bent ;)

@henry, lol, had het zelf nog niet gezien dat ik die weggehaald heb, is tussendoor gedaan eigenlijk gewoon om te tonen dat er wel iets deftig kan van gemaakt worden, het is natuurlijk een hele klus om zoiets te doen voor elke foto.
@heylen, zet je achtergrond verder van je onderwerp af zodanig dat deze buiten de scherpte valt, zo voorkom je ergenis.

grts
sjinouck
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

ziet er wat grauw en donker uit, en ja, over de achtergrond is alles wel al zo´n beetje gezegd..slagschaduwen vind ik ook wat minder.. en de ogen van de mensen zijn errug donker hoor..
InternEd
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Deze serie is inderdaad niet zo geslaagd. De achtergrond, het grauwe, slagschaduw, de ruis.

Zo te zien duurt het nog even voor de bevalling. Ik zou nog 's een poging wagen met de tips die je hier hebt gekregen.
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Volgende keer in raw fotograferen dan;

Als ge nu in raw hebt....als ge in cs importeert als raw-bestand...kun je de witpipet selecteren en dan op de achtergrond klikken...als uw doek wit was tenminste.

Dan wordt uw achtergrond bijna wit...klik dan op een vouw...probeer maar een aantal keren. Laat maar iets weten via pb'ke
Succes

PS: als ge de vouwen niet kunt vermijden...hang dan de doek sterk gevouwen....is nog beter als nu...of...strijkijzer gebruiken voor de shoot en de doek niet opvouwen.
Peter
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

InternEd schreef:Deze serie is inderdaad niet zo geslaagd. De achtergrond, het grauwe, slagschaduw, de ruis.

Zo te zien duurt het nog even voor de bevalling. Ik zou nog 's een poging wagen met de tips die je hier hebt gekregen.

Oogcontact naar de buik toe vind ik ook mooier en intiemer dan in de lens.
Gemini
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Nu is het nog de vraag wat yveske vind van de reacties en of ie er iets mee kan/gaat doen... :unsure
yveske
Lid
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

Henry schreef:Door de vele vouwen in het achtergronddoek vind ik de foto's met het achtergronddoek eerlijk gezegd mislukt. Zorg dat je achtergronddoek geen vouwen heeft, want deze krijg je er in de nabewerking niet meer goed uit.
Blijft over foto 1: is een mooie :up

ik ga geen doen strijken van 6M op 2.50M hoor
yveske
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

korandoke schreef:
Henry schreef:

@henry, lol, had het zelf nog niet gezien dat ik die weggehaald heb, is tussendoor gedaan eigenlijk gewoon om te tonen dat er wel iets deftig kan van gemaakt worden, het is natuurlijk een hele klus om zoiets te doen voor elke foto.
@heylen, zet je achtergrond verder van je onderwerp af zodanig dat deze buiten de scherpte valt, zo voorkom je ergenis.

grts

bedankt voor de tip
yveske
Lid
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

InternEd schreef:Deze serie is inderdaad niet zo geslaagd. De achtergrond, het grauwe, slagschaduw, de ruis.

er was gezegd dat de electriciteit was afgesloten vandaag ik geen lampen had voorzien
(huis = van de overleden Oma van de man)
yveske
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Gemini schreef:Nu is het nog de vraag wat yveske vind van de reacties en of ie er iets mee kan/gaat doen... :unsure

ik ga er zeker iets mee doen :up
Gemini
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Re:

Bericht Geplaatst:

yveske schreef:ik ga geen doen strijken van 6M op 2.50M hoor

Dat is anders wel heel normaal hoor... :shock
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

... en daarom geven sommigen dan ook de voorkeur aan papier boven doek.
Er bestaat ook doek waar vouwen nauwelijks vat op hebben.
Onderwerp verder van het doek af zetten is een optie, maar dan ook met een redelijk kleine scherptediepte werken.
Aparte lamp op het doek plaatsen maakt het doek mooi wit en kan (enkele) vouwen ook wegwerken.
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”