1)

F8
1/60sec
iso 2

pdm_fotografie schreef:Volgens mij had je dat al verteld?
viewtopic.php?f=4&t=25101

Bij het fotograferen van een zwangerschap neem ik aan dat je vreugde, blijheid naar voren wilt laten komen.
Deze foto'szijn heel erg grauw; er zit vrijwel geen wit in de foto's. Ze komen op mij (ik denk voornamelijk daardoor) helemaal niet over als vrolijk, maar juist treurig...
De vouwen in het doek, is al genoemd. Wat ik echt niet begrijp; waarom laat je ze zo dicht op de achtergrond zitten/staan? Als je meer afstand laat nemen, ben je de structuur van dat doek kwijt. En dan heb je meteen ook niet meer die vervelende harde slagschaduwen...
Je hebt geflitst, waarom zie ik dan nog zo vreselijk veel ruis in je foto's? Je zou er wat van kunnen verwijderen, maar beter en mooier is het om dat tijdens het fotograferen al te vermijden.

pdm_fotografie schreef:Aha
Hier ziet de achtergrond er al beter uit, maar mooi is het niet. Toch staat ze er te dicht op.
Ik snap dat jullie per se in die kleine ruimte wilde shooten, maar ik was zeker weten naar een andere locatie gaan zoeken. Dit soort foto's maak je ook maar 1x van zo'n bijzondere gebeurtenis.
Haar topje is helaas ook een groot dichtgelopen zwart vlak.
Zo frontaal van voren geschoten doet de zwangere buik ook niet mooi uitkomen.
Het is dat ze de vorm van een hartje maakt, dat we zouden kunnen vermoeden dat het om een zwangere dame gaat.
Persoonlijk zou ik het zonder (of met minder) sieraden mooier vinden.

yveske schreef:tja de locatie is miscchien niet top
maar vind de foto's wel meevallen ..