John

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
Maissan
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

John

Bericht Geplaatst:

Deze week een korte shoot gemaakt met John in de studio, Waar bij ik maar 1 softbox heb gebruikt.
Het was een opdracht die ik me zelf had gegeven, wat vinden jullie van het resultaat en welke verbeter punten zien jullie?

Foto 1
Afbeelding

Foto 2
Afbeelding

Foto 3
Afbeelding
gjdenbesten
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Re: John

Bericht Geplaatst:

Nou goed gedaan hoor. Ik vind nr 1 wel de beste, omdat John in de camera kijkt. In de 2e en 3e kijkt hij er net naast en zoekt dus geen contact met de kijker. Juist omdat hij net langs je heen kijkt, maakt dat de foto minder. Belichting is goed. Bij nr 1 zijn de handen dominant aanwezig,maar toch prettig. De emotie klopt alleen niet zo bij de houding/positie van de handen. Bij nr 3 kijk je op het platte gedeelte van de hand en dat is eigenlijk een basisfout. Dan wordt de hand zo'n stomp. Iets wegdraaien maakt het al beter en de belichting van het platte vlak wordt dan ook fijner. Allen zijn ze goed scherp. Ik wil je adviseren al het commentaar met John eens door te nemen en een volgende shoot te maken. Hou de belichting gelijk en stort je samen op de pose en uitdrukking. Laat John meer emotie tonen! Huilen, lachen, boos, allemaal krachtige uitdrukkingen die wel bij zijn 'kop'passen. Succes!
Gemini
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Het licht vind ik mooi zo, alleen had je een reflectiescherm kunnen gebruiken aan de andere kant, want de schaduw vind ik wat diep, en wat vreemde overgang schaduw-licht. :)
Op alle foto's heb ik het idee dat ze niet goed scherp zijn op de ogen.

De eerste vind ik echt niet mooi met die handen zo.
De blik in de tweede vind ik niet mooi.
De derde zou het mooist zijn, behalve die hand zo. Als recht tegen de achterkant van de hand aankijkt wordt ie zo massief; je kunt beter de hand vragen een stukje te draaien zodat je tegen de zijkant aan ijkt. :)
Peter
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Bericht Geplaatst:

Gemini schreef:je kunt beter de hand vragen een stukje te draaien

Ik weet niet of de hand daar naar luistert ;), maar ik sluit me bij de reacties aan :)
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

ik vind dat het vreemd over komt omdat ge geen oor ziet :shock
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”