Update:

Ik vind hem zelf wel mooi geworden en ik ben heel benieuwd of jullie die mening delen!

)
Ik ben blij dat jullie hem ook mooi vinden. Ik heb bij dit model mijn eigen spinnenangst even aan de kant gezet en heb hem zelfs over mij heen laten lopen. Daar was ik heel trots op!!!
Dat zorgt er alleen ook voor dat het moeilijker is om de foto objectief te beoordelen.
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik dit formaat uiteindelijk (waarschijnlijk door de haren, hij lijkt wat aaibaarder) minder eng vind dan een huis-tuin-en-keuken spinnetje. 

dat vond ik zelf ook. 

Ebbot, je blijkt toch gelijk te hebben! Ik ga deze foto inzenden voor de weekfoto, maar toen ik de link wilde kopieren om bij de inzending te plakken, viel het mij ook opeens op dat hij wat soft was.Ebbot schreef:Alleen zie ik iedereen zeggen dat het erg scherp is.
Ik krijg er eigenlijk een soft-gevoel bij dus heb even zelf geprobeerd en zag dat met al een klein beetje naverscherpen het beestje een stuk beter afsteekt op de foto. Dan kan je er nog voor kiezen om de achtergrond wel of niet mee te laten verscherpen...
Ik was voorheen kennelijk teveel met de bewerking bezig geweest en had mij er een beetje blind op gestaard denk ik. Verhaal van de knieën klopt wel nog steeds, dus die heb ik in mindere mate mee verscherpt (zie update). Hoe dan ook: je had gelijk hij was te weinig naverscherpt.