Iemand die mij aan wil geven welke sluitertijd...iso en welke stand ik het beste kan gebruiken om dit soort foto''s te kunnen laten slagen..??
Groeten Wendy

En dat kan je instellen als je bv in de Tv stand gaat staan en handmatig de sluitertijd hoog zetten. Dan past je toestel automatisch wel een diafragma.
(of ik t allemaal snap enzo, met camera erbij..)
naaah die komt er gewoon bijzitten dan..janp schreef:Ik heb even nog naar je foto gekeken. Je hebt een canon powershot sx 10.
Maak in ieder geval de foto's op de Tv stand.
De laatste foto: heb je die in de auto stand gemaakt? Ik zie namelijk een sluitertijd van 1/20 ste.... Daar gaat het al behoorlijk fout hoor! Moet dus veel hoger zijnEn dat kan je instellen als je bv in de Tv stand gaat staan en handmatig de sluitertijd hoog zetten. Dan past je toestel automatisch wel een diafragma.
En voor continuous scherp stellen moet je even in de handleiding kijken. Ik weet niet of dat erop zit. Ik dacht dat je een spiegel reflex zou hebben. Sorry![]()
gr Jan
)

wendy36 schreef:janp schreef:Ik heb even nog naar je foto gekeken. Je hebt een canon powershot sx 10.
Maak in ieder geval de foto's op de Tv stand.
De laatste foto: heb je die in de auto stand gemaakt? Ik zie namelijk een sluitertijd van 1/20 ste.... Daar gaat het al behoorlijk fout hoor! Moet dus veel hoger zijnEn dat kan je instellen als je bv in de Tv stand gaat staan en handmatig de sluitertijd hoog zetten. Dan past je toestel automatisch wel een diafragma.
En voor continuous scherp stellen moet je even in de handleiding kijken. Ik weet niet of dat erop zit. Ik dacht dat je een spiegel reflex zou hebben. Sorry![]()
gr Jan
Dus met mijn camera kan ik het beste foto's maken vanuit de TV stand??
Klinkt zo stom, maar ik kreeg vanmorgen nou eindelijk door wat Iso deed..(ik heb m al twee jaar hoor..)
Het was namelijk nogal donker, en hoe hoger ik mijn Iso instelde..hoe meer licht ik in de foto kreeg..
ook alweer gezien dat teveel Iso ook niet mooi is..maarja vind daar maar es een goede balans in ...
maar zit t m nou uiteindelijk echt in de nabewerking van een foto??
Tja het leven van een beginnend fotograaf.. ...![]()
Groet Wendy
. En hele snelle sluitertijd dat kan natuurlijk ook maar dan bevries je de hond dan is die wel scherp maar dan ben je wel alle snelheid kwijt uit de foto .

. Dat heeft allemaal met de situatie te maken en daar moet je op inspelen . Dat heeft met licht te maken en die is iedere keer weer anders . de snelheid van de honden want die zitten nooit stil enz enz. Als je gewoon scherpe foto`s wilt hebben dan moet je een snelle sluitertijd hebben en dan heb je veel licht nodig
en je iso kan je hoger zetten om je sluitertijd sneller te krijgen maar daar moet je ook niet te hoog mee gaan want dan krijg je weer ruis
dat is ook zo met je diafragma een hoof fje F8,10 enz enz en dan gaat je sluitertijd langzamer en een klein fje F2.8 . f4 f5.6 dan gaat je sluitertijd weer sneller haha. Maar dat heeft ook weer gevolg voor je scherptediepte klein fje minimale scherpte Groot fje meer scherpte
dus het is een kwestie van uitproberen en oefenen en als je weet hoe je camera werkt en wat welke instellingen doen dan kun je daar mee experimenteren . Dus wat jij vraagt daar is geen antwoord op want iedere situatie is weer anders
. Hier schiet je niet veel mee op maar zo werkt in hele kleine lijnen een foto toestel . 

wil ik wel heel graag houdenSavatage schreef:Die zijn er niet de beste instellingen die je standaard in kunt stellen. Dat heeft allemaal met de situatie te maken en daar moet je op inspelen . Dat heeft met licht te maken en die is iedere keer weer anders . de snelheid van de honden want die zitten nooit stil enz enz. Als je gewoon scherpe foto`s wilt hebben dan moet je een snelle sluitertijd hebben en dan heb je veel licht nodig
en je iso kan je hoger zetten om je sluitertijd sneller te krijgen maar daar moet je ook niet te hoog mee gaan want dan krijg je weer ruis
dat is ook zo met je diafragma een hoof fje F8,10 enz enz en dan gaat je sluitertijd langzamer en een klein fje F2.8 . f4 f5.6 dan gaat je sluitertijd weer sneller haha. Maar dat heeft ook weer gevolg voor je scherptediepte klein fje minimale scherpte Groot fje meer scherpte
dus het is een kwestie van uitproberen en oefenen en als je weet hoe je camera werkt en wat welke instellingen doen dan kun je daar mee experimenteren . Dus wat jij vraagt daar is geen antwoord op want iedere situatie is weer anders
![]()
. Hier schiet je niet veel mee op maar zo werkt in hele kleine lijnen een foto toestel .
Groetjes Ad

Jullie hebben het over ruis..maar dat is waarschijnlijk dus de grofkorriligheid van de digitale camera?

maar ik snap inmiddels wat iso doet..sluitertijd..maar moet ik in de Tv stand niks aan de diafragma doen..?(eerlijkheidshalve weet ik nog niet helemaal wat dat dan precies inhoud..)
moeten de verhoudingen altijd hetzelfde zijn voor iso diafragma en sluitertijd? of zijn daar geen verhoudingen voor?

Savatage schreef:komt allemaal goed zo zijn wij allemaal begonnen hoor