Iris

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
margje
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Iris

Bericht Geplaatst:

Ha welkom hier!

De truc die bij mij wel es wil helpen zet ze in een mand, kist, teil, dan blijven ze op hun plek en dan met heel veel vragen, gekke geluiden, liedjes zingen! Kleine bloemetjes, blaadjes op de grond waar ze mee kunnen spelen...is ook nog wel een idee.

Maar moet zeggen het ene kind is het andere niet....

De foto vind ik zeker niet tegenvallen hoor, scherp, belichting is ok. Nou vind ik hem wel in z'n geheel roze overkomen...

groetjes Margje
Henry
Lid
Lid
Geslacht: Man

Iris

Bericht Geplaatst:

Ik zie dat je de achtergrond achteraf geprobeerd hebt te verzachten. Ik vind dat dit te goed zichtbaar is :S
Je kunt beter hier bij het opnemen van de foto rekening mee houden door een ander diafragma te kiezen. Met een diafragma van f/13 ga je juist het tegenovergestelde bereiken...
Hanne
Lid
Lid

Re: Iris

Bericht Geplaatst:

Licht vind ik goed!
De foto vind ik wel erg roze en het is jammer dat ze nét langs de camera kijkt.
Haar staartjes vind ik heerlijk eigenwijs, maar dat heeft dan weer niks met de foto te maken ;)
Hill
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Re: Iris

Bericht Geplaatst:

Ja, tips... ik durf ze ook al wel eens in een koffer of mand zetten zodat ze niet weg kunnen maar bij elk kind werkt dat ook niet. Laat ze gewoon effe hun ding doen en fotografeer ondertussen en je zal zien dat er dan toch ook leuke platen bij zitten.
De belichting vind ik mooi, ook de kleur achtergrond maar het is inderdaad te zien dat je daaraan gewerkt hebt.
jeroenk
Lid
Lid
Geslacht: Man

Iris

Bericht Geplaatst:

Ik mis toch echt scherpte...en dat op f13....wat trouwens veel te hoog is. f5.6 - f9 is meer dan zat, zorg dat je scherpstelt op de ogen, die moeten het scherpst zijn. Donkere vlek (schaduw) links onder stoort ook, model verder van de achtergrond zetten.

Klinkt allemaal wat bot, terwijl het uiteindelijk best een zacht plaatje is...maar het is toch "net niet" voor mij.

Tips met kids...neem je tijd, "leer het kind kennen" en laat ze vooral hunzelf zijn :)
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”