Met de bovenste 2 ben ik zelf best blij ..
Maar wat ging er mis bij de onderste 3 (Canos EOS 550D tamron lens 70-300)
Ik zou die zo graag scherper willen zien.
Kan ik dat nog met een programma voor elkaar krijgen??
Groeten Wendy

) stilzit) een aantal dingen uit: Iso, diafragma, ... Kijk zo wat voor jou het beste beeld geeft.

wendy36 schreef:zijn ze zo erg??
verder gewoon iets meer letten op je omgeving/achtergrond 
Mendel schreef:De kopstudies vindt ik wat aan de onscherpe kant, en de opbouw en uitsnede niet in balans. De eerste plaat is voor mij hier de sterkste, edoch ik had zo positie gekozen dat ik de omgeving achter heen ook in beeld had gekregen, waardoor je de honden in een setting plaatst.
Een molen wil je toch ook graag zien in een mooi landschap

-Ans- schreef:Hey Wendy,
Ik denk dat het ook belangrijk is dat je op voorhand nadenkt over wat je precies in beeld wil krijgen. Vooral bij de laatste foto lijkt dat een beetje de mist in te gaan. Denk na over wat er mooi zou kunnen zijn. Het zijn honden, misschien kun je hen een bevel geven, waardoor het voor jou even wat gemakkelijker wordt en je je beter kunt concentreren op de foto zelf! Het hoeven daarvoor niet persé hollende honden te zijn. Een mooi portret kan ook super uitkomen en is misschien wat makkelijker om mee te beginnen.
Laat je honden bijv. zitten en probeer (terwijl je onderwerp (hopelijks) stilzit) een aantal dingen uit: Iso, diafragma, ... Kijk zo wat voor jou het beste beeld geeft.
Het geeft dikwijls ook een mooier resultaat als je door de knie gaat, zodat je op gelijke hoogte komt met je onderwerp. Voor jouw Doggen zal je misschien zelfs niet eens zo diep als je knie moeten gaan, gezien hun grootte...![]()
Wel een leuk koppeltje! Teefje en reu?
) das de mijne, Marnix dus. Ziva is 1 van zijn wandelmaatjes.Mendel schreef:Orgineeel is al veel beter, in de opbouw heb je logischerwijze teveel gericht op de honden, hadden deze nu meer aan de rechterkant gestaan dan was de opbouw sterk, met een mooie dieptewerking over het pad.

wendy36 schreef:Ja je hebt gelijk, en ik wil denk ik gewoon teveel ineens..nu is het ook maar een beetje lukraak schieten in de hoop dat er dan toch een mooie bijzit..denk dat ik beter eerst maar gewoon kan gaan oefenen op dingen die helemaal niet of weinig bewegen..
Klopt de zwarte (die met dat zever) das de mijne, Marnix dus. Ziva is 1 van zijn wandelmaatjes.
Bedankt voor het reageren!!
Tony schreef:wendy36 schreef:zijn ze zo erg??
iets meer geduld graag![]()
de 1e vind ik geen mooie comp. ook ziet de "zever/snot" op de hond zijn snoet er ook niet echt appetijtelijk uit
2e hier was een lager standpunt mooier geweest
3e en 4e zijn niet scherp, en de 5e is een veel te krappe uitsnede.
al je foto' s mogen ook wat meer pit/contrast, en de kettingen zijn ook niet echt mooi om te zien. en die "zever' vind ik echt niet kunnenverder gewoon iets meer letten op je omgeving/achtergrond
eneeuuh dat zever, dat poets ik er echt niet af onderweg..kijk wel link uit!!
ik heb net een nieuwe camera..
)-Ans- schreef:wendy36 schreef:Ja je hebt gelijk, en ik wil denk ik gewoon teveel ineens..nu is het ook maar een beetje lukraak schieten in de hoop dat er dan toch een mooie bijzit..denk dat ik beter eerst maar gewoon kan gaan oefenen op dingen die helemaal niet of weinig bewegen..
Klopt de zwarte (die met dat zever) das de mijne, Marnix dus. Ziva is 1 van zijn wandelmaatjes.
Bedankt voor het reageren!!
Je moet anders een kijkje nemen op m'n topic "Mauro" (staat wel al op pag. 2). Daar is hij ook totaal niet in beweging, maar dat geeft je wel de kans om je foto meer te doordenken, als je snapt wat ik bedoel...

die honden staan ook niet stil op commando.
maar niet op de foto 

jeroenk schreef:Je mist scherpte in de foto's door een zeer beperkte scherptediepte lijkt het....de neusjes en de voorste hond bij de laatste zijn namelijk wel scherp.
Met de huidige techniek is dit niet recht te zetten in welk programma dan ook. Nabewerking is bijschaven, geen (magisch) reddingsmiddel