De meeste foto's zijn gemaakt in Pripyat, de stad die vlak bij de ontplofte reactor ligt.
Ooit woonde hier zo'n 50.000 man, nu woont er niemand meer.
F1

F2

F3

F4

F5

F6

F7

F8

Mij heb je daar ook zeker te pakken...scarluuk schreef: F3: Het dieptegevoel bij deze foto is met keuze gedaan om zo meer emotie mee te krijgen over wat je ziet.
Ik zeg....PD Meeting/uitje...? Iemand?scarluuk schreef:Ik wil nog een keer terug maar dan in de lente of de herfst, er ligt dan geen sneeuw en de bladeren zullen de gebouwen dan niet volledig verstoppen wat ze in de zomer wel doen.
Daarnaast heb je ook het meeste contrast in de lucht wat mooi resulteert in gave HDR's of prachtig licht.

jeroenk schreef:Mij heb je daar ook zeker te pakken...scarluuk schreef: F3: Het dieptegevoel bij deze foto is met keuze gedaan om zo meer emotie mee te krijgen over wat je ziet.
Ik zeg....PD Meeting/uitje...? Iemand?scarluuk schreef:Ik wil nog een keer terug maar dan in de lente of de herfst, er ligt dan geen sneeuw en de bladeren zullen de gebouwen dan niet volledig verstoppen wat ze in de zomer wel doen.
Daarnaast heb je ook het meeste contrast in de lucht wat mooi resulteert in gave HDR's of prachtig licht.

Thanks!sjinouck schreef:nette serie, al had ik graag iets meer van het ferriswheel gezien..(vanuit andere standpunten en bv ook met de botsautootjes van de kermis aldaar etc) mijn ex-schoonvader heeft hier toendertijd als zgn. ´ liquidator´ gewerkt, en tot op heden heeft hij zowat al zijn maten overleefd (de rest is gestorven aan de gevolgen van stralingsziekte etc..)..voel me erg verbonden met deze geschiedenis en plek, vanwege persoonlijke relaties en ervaringen..trieste geschiedenis en het is idd een spookstad geworden.
voor dit moment doet f7 mij het meest, die met de gasmaskers, die op zich toendertijd ook niets uithaalden.. de liquidators zijn toendertijd als menselijke robots ingezet, en dit zijn eigenlijk de onvolprezen helden, die veelal hun leven gegeven hebben, om erger te voorkomen..(veelal werden ze helemaal volgegoten met vodka, die overal en nergens gratis uitgedeeld werd, en men zodoende de gevaren wat minder serieus inzag) ik word er altijd een beetje droevig van, want ik ken vele mensen die tot op de dag van vandaag nog steeds de gevolgen van deze nucleaire catastrofe ondervinden uit oekraine, wit-rusland etc, wat zich uit in miskramen, baby´s met grote afwijkingen, leukemie, onvruchtbaarheid etc....![]()
Thanks voor je feedback, ik snap ook wat je bedoeld en heb met een paar mensen zitten overleggen al over deze foto en hun kwamen ook tot de conclusie dat hij misschien beter vanaf de andere kant gemaakt had kunnen worden met iets meer afstand ertussen.Maribex schreef:Een locatie waar ik me niet erg op mijn gemak zou voelen!
De eerste keer dat ik hier foto's van zie, dus vergelijken kan ik niet. De desolaatheid komt wel tot uitdrukking in de serie. Leuk ook je uitleg bij de foto's, zodat we in ieder geval kunnen lezen waarom je een foto zo hebt gemaakt als getoond.
Natuurlijk heeft iedereen dan zijn voorkeuren, en voor mij zijn dat de nummers 3 en 6.
Je vindt zelf nummer 4 je sterkste plaat, en ik snap je uitleg daarbij. Toch vind ik 'm niet echt gemakkelijk kijken door de opbouw met die gondel, nogal in een hoekje gedrukt. Ik heb echter niet direct suggesties hoe dat anders zou kunnen, dan moet je toch echt ter plaatse zijn.
groet,
Martin

Nou ik weet wel 100% zeker dat je op sommige gebieden niet moet lopen!Henry schreef:Ik ookAJL schreef:Mooie reeks, knap![]()
Als ik er gratis naar toe mag, zou ik na 25j nog niet durven gaan
Weet je zeker dat de straling tot acceptabele waarden is teruggedaald?

Henry schreef:Als je voor je eigen veiligheid zorgen serieus neemt, dan kom je gewoon niet in dat gebied. Dat het wildlife geen last heeft van de ramp en straling, laat ik graag voor rekening van de documentairemakers. Ik geloof er helemaal niks van! Heb je de beren de plekken mos bijvoorbeeld zien ontlopen of er niet aan zien snuffelen?
Ook denk ik dat het advies om een loden schort op de kop zien te tikken nauwelijks serieus te nemen is (sorry Sjinouck). Oke, alle kleine beetjes helpen, maar soms is teveel gewoon teveel...
Net zoals het advies om ramen en deuren van de auto vooral gesloten te houden en niet te openen. Waar denk je dat de verse lucht vandaan komt die de mensen in de auto inademen? Heb jij die flessen met perslucht op het dak van de auto gezien?
Als je het echt niet kan laten om de controlekamer te fotograferen, dan moet je dit vooral doen. Het is immers jouw leven...
Mijn advies: als je geen risico wilt lopen, dan moet je er pas over 100.000 - 25 = 99.975 jaar komen