Ik ga er niet omheen draaien. Compositie en beeld zijn wel ok, maar de foto is onscherp en de belichting is ook niet optimaal. Wat kun je er aan doen, want afkraken kan altijd.
Voortaan kritischer zijn en geen onscherpe foto's plaatsen. Dat is in het begin moeilijk maar neem van mij aan dat als je deze foto over een jaar weer ziet, je je zelf echt kwalijk neemt....

De belichting als je die expliciet op +1 Ev hebt gezet in de postprocessing dus het nabewerken, weer 1 stop terug draaien waardoor je niet die overbelichte 'look' van nu hebt.
Verder zou ik niet gaan rommelen met de lichtmeter in deze, 1 scherpstelpunt kiezen omdat nu het dichtstbijzijnde takje door de camera als scherpte is gekozen ipv je onderwerp.
En verder veel doen, nog meer doen, en nog veel meer doen.
Ik zou je A stand aanraden de belichting op 0Ev laten staan en de lichtmeter ook op standaard en dan gaan experimenteren met het middelste scherpstelpunt en diverse diafragma keuzes.
Als je met 1 scherpstel punt fotografeert dan druk je de sluiterknop maar een beetje in zodat de camera scherpstelt op het onderwerp. Houdt de knop zo ingedrukt en dan kies je een andere compositie, en dan doordrukken, dan staat deze Maki er wel scherp op en die larix niet.