Ratjes

Behalve vogels en insecten
Plaats reactie
sannespringt
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw

Ratjes

Bericht Geplaatst:

Vorige zomer heb ik wat foto's gemaakt van mijn ratjes.
Ik zou hier graag tips voor krijgen omdat ik deze zomer weer met ze aan de slag wil :D

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Tony
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Ratjes

Bericht Geplaatst:

is ook bij je vorige foto gevraagd om er je exif bij te vermelden. als je tips en hulp wil is wat meer info toch wel nodig. de comp. van de foto's vind ik vrij druk/rommelig en ook erg licht ( zon en/of flits )
het zijn fotogenieke beestjes daar kun je leuk mee oefenen. :knip2 de laatste vind ik dan ook heel erg leuk, maar jammer van de vage vlekken aan de onderkant
Mendel
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Denk dat je veel aan kracht kan winnen door te werken met een fotogenieke setting, een rieten mand, of een effen onder en achtergrond.

Nu is het kleurrijke hokje meer afleidend dan dat het iets toevoegd :)
redone51
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Wat een heerlijk koppie en die snorharen op foto 2! :wub
Wolves fotografie
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Super modelletjes! :wub

Je gebruikt bij deze foto's een soort witte doek als ondergrond. Wanneer je deze strijkt en op zijn 40cm boven je tafel (of wat je dan ook als ondergrond gebruikt) vastmaakt en naar beneden laat hangen, heb je een mooie egale achtergrond. Wanneer je dit doek door laat lopen als ondergrond, heb je één mooi en rustig geheel. Let wel op dat de overgang van achtergrond naar ondergrond heel glooiend moet verlopen. Maak hier dus zeker geen 90 graden hoek.

Persoonlijk vind ik dat, wanneer je op bovenstaande manier een rustige achter- en ondergrond weet te creëren, je best hetzelfde "huisje" kunt gebruiken, dat geeft juist een vrolijke kleur aan het geheel. Alleen moet je dan geen andere zaken erbij zetten, zoals dat plantje. ;)

Verder nog goed scherpstellen op het dichtstbijzijnde oog en het liefst fotograferen in RAW. :D
sannespringt
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Bedankt voor de tip!
Dat ga ik de eerst volgende keer proberen :D

Het huisje is er wel heel handig bij want anders komen ze meteen mijn kant op gelopen.
En dan lukt het fotograferen helemaal niet meer :P
ReL
Lid
Lid
Geslacht: Man

Ratjes

Bericht Geplaatst:

Leuk onderwerp en door hun bewegelijkheid denk ik een uitdaging om ze vast te leggen op de foto. Het een en ander is al gezegd over de achter- en ondergrond en sluit me daar bij aan. Van de serie die er nu staat is de laatste wel de mooiste. Ben benieuwd naar een volgende shoot met je modellen.

Groet, Remko
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”