Shoot + update

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
tint93
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Shoot + update

Bericht Geplaatst:

Mooi model, maar volgens mij zijn ze onscherp!? :O
Gemini
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Shoot

Bericht Geplaatst:

De eerste vind ik te donker op haar ogen, en te geel. Daarnaast lijkt ie ook niet echt scherp te zijn.
Tweede is ook te donker op haar gezicht, te rood/geel op heer gezicht, en te rood op de rest van haar huid. Ook hier mis ik scherpte. Deze houding vind ik ook niet echt mooi, zo met die schouders naar voren. De crop vind ik onderaan wat ongelukkig, met zo'n stukje arm.
Laatste vind ik vooral de crop niet echt mooi. Scherpte mist ook hier. Kleur is wel beter.

Alle foto's heb je duidelijk bewerkt, die bewerking is naar mijn smaak veel te ver doorgeschoten, omdat haar huid plastic lijkt, en dan ook nog eens niet helemaal overal. Deze bewerking kan wel, mits goed uitgevoerd. Die zou ik dus nog even oefenen...

Qua licht ook nog wat verder uitproberen: ik zou het gezicht wel dusdanig belichten dat je de ogen van het model nog wel ziet.

Het linkje van je website klopt niet? Die bestaat niet, als ik erop klik... :dk
sugarman
Lid
Lid
Contacteer:

Shoot + update

Bericht Geplaatst:

Dat wat Gemini vind, vind ik eigenlijk ook wel.
Verder vind ik 3 te veel tegen het kader aan gedrukt.
Inoordhof
Lid
Lid
Contacteer:

Shoot + update

Bericht Geplaatst:

Ik ga ook met Gemini mee, daarbij wel gezegd hebben dat ik de blik op foto 3 erg mooi gevangen vind :)
Bij foto 2 lijkt haar gezicht een andere kleur te hebben dan de rest van haar lichaam.
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

De huid inderdaad zodanig gesoft dat je alle structuur kwijt bent, hier mee doe je het model geen recht aan, noch jezelf als fotograaf :)

Bij de tweede en derde heb je nogal kleurverschillen in de huidtinten. Bij de eerste twee smaakt mij de verlichting op het gelaat het minste, deze is zodanig minder dan op het haar dat haar gezicht aan zeggingskracht inboet.

Laatste is mijnziens de sterkste door de beste verlichting en goede opbouw, uitsnede. Zou deze eens zonder zo'n sterke bewerking op de huid willen zien. Als je goed kijkt zie je dat de onscherpte niet logisch meeloopt met de scherptediepte, waardoor het gevoel van bewerking hier zich als snel opspeelt.
Niels
Lid
Lid

Shoot + update

Bericht Geplaatst:

Je hebt denk ik op de verkeerde manier de huid verzacht, en ik hoop dat daardoor de rest onscherp is geworden. Je sluitertijden etc zou goed moeten zijn, en hoewel het Olympus is, zou ook je materiaal goed moeten zijn.
Zijn ze zo onscherp vanuit de camera, dan zou ik eens kijken of je wel goed stil kan staan, en of je back front focus hebt. Of was het vanaf statief, en heb je de spiegel niet opgeklapt?

De huid bewerken is altijd lastig, en best veel werk, ik heb een filter, dat geeft een heel redelijk resultaat, maar niet perfect. Doe je het zonder filter, doe het dan op een extra laag. de laag die je verzacht kun je namelijk daarna minder laten doordrukken, en je kunt zo langzaam zelf bepalen hoeveel huid structuur je wilt behouden.
Gotchas
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Sluit me geheel aan bij de reeds gegeven commentaren over de huid.
Je bent echt veel te ver doorgeschoten alle detaillering is verloren gegaan!
Gemini
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Inmiddels ben ik wel benieuwd wat Illiam van de reacties vindt... :DD
Gemini
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Shoot + update

Bericht Geplaatst:

Wat voor licht heb je eigenlijk gebruikt bij het maken van de foto's?
De kleuren zijn namelijk zo vreemd, ook in PS, dat ik me haast niet kan voorstellen dat dit enkel door je bewerking komt... :unsure
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”