Mijn mening is ook maar mijn mening he AJL?? Daar moet je ook weer niet teveel waarde aanhechten. veel is afhankelijk van je smaak, ik kan alleen aangeven wat ik zie, en wat ik er van vind.
Ik heb ook foto's die ik zelf helemaal te gek vind, maar waar ik niet de reacties op krijg die ik graag zou willen, of waar ik heel weinig reacties op krijg. Tjah dat is dan maar zo, dat zegt dan nog niets over wat ik (of het model) van de foto vind. Uiteindelijk gaat het er om dat de fotograaf of het model een mooi plaatje heeft.
Is juist Nagtie maar... * er zijn reacties die dienen voor in de toekomst op te letten; maar...er zijn ook reacties die een hulp bieden om van de bestaande foto nog iets beters te maken.
Ik besef dat ik als fotograaf nog moet bijleren; maar ik besef ook dat ik als kritiekgever tracht bij te leren.
Dus...ik tracht op diverse vlakken bij te leren maar ik hoop dat andere ook trachten beter kritiek te geven, waar ge iets aan hebt in de toekomst en sommige zinnen waar ge iets aan hebt nu...om de bestaande foto bij te schaven. En dan is het nooit verkeerd of kwetsend
Ik denk dat er ondanks dat ik de negatieve kant heb belicht genoeg zegt voor de volgende keer, maar ik zal me iets beter uitdrukken.
Pose= haar hoofd lijkt iets naar voren te steken, en omhoog te kijken. Niet zo best, want dan kijk je de neus in.
Groothoek verteking= ondanks allerlei beweringen heb je met 58mm gewoon groothoekverteking, er zwerft een voorbeeld van Wendy hier rond. Had je hier gekozen (kunnen kiezen) voor 70mm, liefst zelf 100mm dan had haar neus veel kleiner geleken, die nu de foto imo domineert.
De hoek tot het model= het lijkt er nu op, of jij onder het model stond, dat geeft dus weer dat je in de neus kijkt, en het model nog groter lijkt, waardoor de groothoek vertekingen imo wordt versterkt.