Bedankt voor de op- en aanmerkingen, ik wilde heel graag met dit soort tegenlicht werken maar vond het erg moeilijk. Waarschijnlijk door mijn zwakke (oke: afwezige) technische achtergrond. Ik wilde graag het sfeertje te pakken krijgen
Ik zou meer van de omstandigheden moeten kennen om iets op te merken. Natuurlijk is het soort beeld wat ge wilt ook belangrijk. Gelijk het nu is zou ik de " zon ?"...wegclonen in groen van de omgeving.
Nee, alhoewel ik het beeld snap en ook de poging om het tegenlicht te vangen snap, zie ik 4 ringen (zon - bovenin, ring - rond 't model, vlek - tussen oksel en halverweg rug, vlek - rond de heupen) die 't hopeloos rommelig maken en is 't resultaat het niet.
heb hem al een paar keer bekeken en mis iets.....denk iets meer van de wereld laten zien en foto horizontaal dat het gevoel queen of the world meer weer geeft.
kleuren vind ik iets te flets mag wel iets pittiger.
Gebruik je een beschermingsfilter op je lens? Haal die er af bij dit soort tegenlichtfoto's
Ik denk dat deze foto sterker uitkomt in een landscape verhouding waarbij je dus meer van "de wereld" ziet waar zij in staat. Het idee staat mij in ieder geval wel erg aan!
Volgende keer niet meer gebruiken. zorgt voor extra flare en kringen. En hoewel het soms wel mooi kan zijn, zijn de kringen over de dame heen hier of teveel aanwezig, of niet genoeg zichtbaar. Vind ik dan