Hmmm, de knuffel of het jochie? En daarmee geef ik mi de kern van het probleem weer: de knuffel staan wel heel prominent in beeld terwijl het jochie ook nog de ogen afwend..... Achtergrond is ook niet helemaal donker....
ik neem aan dat dit je zoontje is. maar ook als dat niet zo is heb je er een emotionele band mee gezien dat je hem je maatje noemt. ik heb die band als neutrale kijker niet en zie een, qua sfeer, dramatisch verlichte foto van een beest met een kind erop dat zijn aandacht elders heeft op iets dat ik niet kan bedenken. de verlichtingsstijl heeft op het eerste gezicht misschien een professionele uitstraling maar past niet zo bij het tafereel in mijn ogen. laat je echter niet ontmoedigen en experimenteer en oefen gewoon door.
Frans, ik kan je kritiek goed hebben en, geen zorgen over hoe je dat vertaald. Aldoende leerd men, het is maar net hoe of je jou reactie leest. Ik denk dat het info is waar ik zeker wat mee kan en zal het mee nemen in de vlogende foto. Bedankt voor jou reactie.
Ik zou wat meer reflectie licht gebruiken om de rechterkant van het gezicht uit te lichten, knuffelbeest uit beeld halen en de achtergrond idd iets meer donkerder maken.
Maar snap je uitspraak dat dit je maatje is, gaat over het kind en niet de sfeer van de plaat.