Akkerparelmoervlinder
- najocha
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
- Contacteer:
Bedankt voor je reactie,maar hoezo een nog kortere sluitertijd?Schaeddy schreef:Heel mooiwas alleen nog beter geweest, met een kortere sluitertijd, en diafragma ook twee stops kleiner
![]()
- Schaeddy
- Lid

Volgens mij zie ik nog beweging in de sprietjes
Vleugels achter lijken ook een beetje wazig worden, dus dat ligt volgens mij weer aan het diafragma, gelijk die bol waar de vlinder tegenaan zit (hangt).
Vleugels achter lijken ook een beetje wazig worden, dus dat ligt volgens mij weer aan het diafragma, gelijk die bol waar de vlinder tegenaan zit (hangt).
- najocha
- Lid

- Contacteer:
Deze opname is vanaf statief genomen.Schaeddy schreef:Volgens mij zie ik nog beweging in de sprietjes![]()
mijn inziens is het diafragma is in dit geval niet van toepassing , bij macro, is het standpunt ten opzichte van het onderwerp veel belangrijker, dus ik had de camera iets rechter moeten houden ,zeg maar een haakser ten opzichte van de vlinder ,maar is een kwestie van milimeters.......
Gr John
- Schaeddy
- Lid

Ik weet dat het met macrofotografie om millimeters gaat, zelfs vaak nog mindernajocha schreef:Deze opname is vanaf statief genomen.Schaeddy schreef:Volgens mij zie ik nog beweging in de sprietjes![]()
mijn inziens is het diafragma is in dit geval niet van toepassing , bij macro, is het standpunt ten opzichte van het onderwerp veel belangrijker, dus ik had de camera iets rechter moeten houden ,zeg maar een haakser ten opzichte van de vlinder ,maar is een kwestie van milimeters.......
Gr John
Daarom inderdaad zo haaks mogelijk, en twee stops diafragma, kan bij deze foto net 1 m/m schelen, het blijft telkens weer een uitdaging
Gr Eddy
- Peterr
- Lid

- Contacteer:
Hoi John,
leuk dat je ook de weg naar Photodrome hebt gevonden
.
Mooie opname van deze prachtige vlinder. Persoonlijk had deze van mij boven ietsje minder ruimte kunnen hebben, on onder iets meer
Zou deze ook graag eens platen, volgend jaar maar eens met Louis contact opnemen
Gr
Peter
leuk dat je ook de weg naar Photodrome hebt gevonden
Mooie opname van deze prachtige vlinder. Persoonlijk had deze van mij boven ietsje minder ruimte kunnen hebben, on onder iets meer
Zou deze ook graag eens platen, volgend jaar maar eens met Louis contact opnemen
Gr
Peter
- najocha
- Lid

- Contacteer:
Hallo Peter,Peterr schreef:Hoi John,
leuk dat je ook de weg naar Photodrome hebt gevonden.
Gr
Peter
Ja ik dacht even wat anders als zoom , dus daar alles even stop gezet.....
Deze heb ik inderdaad met Louis , maar ook met Richard gemaakt ....
Gr John.