Wedervraag wat is je budget 
Statief voor Canon EOS 100D
- target187
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
- Contacteer:
Ik kan je een manfrotto 055xdb set (statief +kop) van harte aanbevelen.
Heb dat zelf ook. Niet echt duur voor kwaliteitsspul.
Je kan ook goedkoper (en/of lichter) gaan maar dan word het al snel minder stevig en degelijk. Natuurlijk is een carbon statief helemaal de bom, helaas het prijskaartje ook.
055xdb is niet superlicht maar ik vind hem zelf echt niet te zwaar om mee te sjouwen.
Succes met je keuze.
Heb dat zelf ook. Niet echt duur voor kwaliteitsspul.
Je kan ook goedkoper (en/of lichter) gaan maar dan word het al snel minder stevig en degelijk. Natuurlijk is een carbon statief helemaal de bom, helaas het prijskaartje ook.
055xdb is niet superlicht maar ik vind hem zelf echt niet te zwaar om mee te sjouwen.
Succes met je keuze.
De 190 serie is wat goedkoper en is iets lichter van manfrotto. Als je dus niet of voorlopig niet naar 70-200, 300, 400 f/2.8 en 1D bodies grijpt dan is dit ook voldoende. En eventueel goed verkoopbaar.
Ik zelf heb ook een 055 CLB (classis black) en die heb ik in de loop van een paar jaar verbouwd dmv legguards, andere dopjes met intrekbare spikes, een draagriem, andere koppen ipv de driewegkop en nog een aantal zaken. Met manfrotto kun je alle kanten op. RedGed en Giotto's en Benro en Benbo zijn betaalbaardere altenatieven maar ook een fractie minder.
Ik zelf heb ook een 055 CLB (classis black) en die heb ik in de loop van een paar jaar verbouwd dmv legguards, andere dopjes met intrekbare spikes, een draagriem, andere koppen ipv de driewegkop en nog een aantal zaken. Met manfrotto kun je alle kanten op. RedGed en Giotto's en Benro en Benbo zijn betaalbaardere altenatieven maar ook een fractie minder.
Ik heb een lijstje met rotzooi maar zal ik niet plaatsen omdat er dan altijd weer gepikeerden zijn.
Dus merken die je welgevoegelijk beter meteen kunt passeren.