padenstoel

Bloemen, planten e.d.
Plaats reactie
bovendorp
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

padenstoel

Bericht Geplaatst:

hoi,

zou graag jullie mening over de foto's willen weten.
1.
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
al vast bedankt
Tony
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: padenstoel

Bericht Geplaatst:

ook hier mis je de scherpte, ook zijn de foto's wat somber, dus ik denk dat het vrij donker weer was. probeer eens foto's te maken met meer licht dat scheelt al een heel stuk :knip2
Schaeddy
Lid
Lid
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

Tony schreef:ook hier mis je de scherpte, ook zijn de foto's wat somber, dus ik denk dat het vrij donker weer was. probeer eens foto's te maken met meer licht dat scheelt al een heel stuk :knip2

Een statief doet ook wel eens wonderen, in dit soort situaties :D gewoon stug blijven proberen :up
AmyLee
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Bericht Geplaatst:

Een statief of een rijstzak om je camera stabiel te houden is toch echt wel noodzaak.

Als jij met 200 mm fotografeert moet je toch wel met een sluitertijd van 1/200 werken, mits je lens geen beeldstabilisatie heeft. Als jij met 1/30 of 1/40 fotografeert zul je ondersteuning van een statief of iets dergelijks nodig hebben, anders krijg je dus onscherpe platen.

Een snellere sluitertijd kun je ook krijgen door te spelen met je diafragma, als je het getal kleiner neemt (bv f 4 ipv f 6,3) dan kun je een snellere sluitertijd gebruiken.
Andere mogelijkheid is om je isowaarde te verhogen, ook dan kun je een snellere sluitertijd nemen.

Ik denk dat het belangrijk is, als je hier nog niet erg vertrouwd mee bent, je eens goed te gaan verdiepen in het samenspel van sluitertijd-diafragma-isowaarde en daar misschien wel een cursus in te gaan volgen.

Sukses en vooral blijven oefenen :up
LinseyP
Lid
Lid
Contacteer:

padenstoel

Bericht Geplaatst:

Mis hier enorm scherpte... de tips om dit te voorkomen zijn al gezegd voor mijn voorgangers.
Plaats reactie

Terug naar “Flora”