Black Beauty

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
Artep
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw

Black Beauty

Bericht Geplaatst:

Het is al weer een aantal maanden terug maar hierbij deze prachtige donkere dame..

Afbeelding
Lein
Lid
Lid
Contacteer:

Black Beauty

Bericht Geplaatst:

Dit kan een prachtplaat zijn denk ik. Ik vind het jammer dat hij rechts zo afgesneden is en dat haar huid zo glimt. Misschien een idee om de huid een beetje te soften?
Verder zou ik voor de sfeer misschien de saturatie een klein beetje terugdraaien en nog wat spelen met helderheid en contrast.

Ik zie dat je geen bezwaar hebt tegen bewerken, dus heb ik even een poging ondernomen. Als je het niks vindt, doe ik hem weer weg:)

Afbeelding
Artep
Lid
Lid

Black Beauty

Bericht Geplaatst:

Mooi gedaan!!!! Ik ben nog niet zo goed met aanpassingen en vind dit heel mooi gedaan. Kan je mij (kort) uitleggen hoe je dat gedaan hebt?
Lein
Lid
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

Artep schreef:Mooi gedaan!!!! Ik ben nog niet zo goed met aanpassingen en vind dit heel mooi gedaan. Kan je mij (kort) uitleggen hoe je dat gedaan hebt?

Dat kan ik. Ik heb het met gimp bewerkt, maar in photoshop is het vergelijkbaar.
Ik heb eerst de verzadiging van de foto teruggebracht naar ongeveer 1/4.
Daarna het contrast en helderheid een klein stukje opgehaald.
Met het vervaag-kwastje (weet niet hoe het heet of waar het zit in ps) overal even over de huid gegaan. De wenkbrauwen, ogen en mond niet meegenomen en de lijnen van de neus en sleutelbeen in tact gehouden door te spelen met het formaat van de kwast.
Dat is eigenlijk alles....had het in 10 minuutjes gepiept:)
Artep
Lid
Lid

Re: Re:

Bericht Geplaatst:

Lein schreef:
Artep schreef:Mooi gedaan!!!! Ik ben nog niet zo goed met aanpassingen en vind dit heel mooi gedaan. Kan je mij (kort) uitleggen hoe je dat gedaan hebt?

Dat kan ik. Ik heb het met gimp bewerkt, maar in photoshop is het vergelijkbaar.
Ik heb eerst de verzadiging van de foto teruggebracht naar ongeveer 1/4.
Daarna het contrast en helderheid een klein stukje opgehaald.
Met het vervaag-kwastje (weet niet hoe het heet of waar het zit in ps) overal even over de huid gegaan. De wenkbrauwen, ogen en mond niet meegenomen en de lijnen van de neus en sleutelbeen in tact gehouden door te spelen met het formaat van de kwast.
Dat is eigenlijk alles....had het in 10 minuutjes gepiept:)

Dankjewel, ik ga ermee oefenen.
jeroenk
Lid
Lid
Geslacht: Man

Black Beauty

Bericht Geplaatst:

Wel mooi shot...aparte kadering, maar het heeft wel iets vind ik...hij heeft inderdaad nog wel een beetje werk nodig. De bewerking van Lein vind ik niet zo...helemaal in vergelijk met het origineel...beetje een soort plastik kleipop (nof offence ;) ) waarbij de vlekken op het voorhoofd nogal opvallen...

Ik heb me dan ook maar aan een bewerking gewaagd...iets meer contrast...huid miniscuul geblurd (ogen, neuscontour, nekcontour, lippen, wenkbrauwen en oor teruggepoetst) en bijgewerkt met de healing tool (ook in GIMP overigens..)

Afbeelding

Meer met het volgens mij niet zijn...
Artep
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

jeroenk schreef:Wel mooi shot...aparte kadering, maar het heeft wel iets vind ik...hij heeft inderdaad nog wel een beetje werk nodig. De bewerking van Lein vind ik niet zo...helemaal in vergelijk met het origineel...beetje een soort plastik kleipop (nof offence ;) ) waarbij de vlekken op het voorhoofd nogal opvallen...

Ik heb me dan ook maar aan een bewerking gewaagd...iets meer contrast...huid miniscuul geblurd (ogen, neuscontour, nekcontour, lippen, wenkbrauwen en oor teruggepoetst) en bijgewerkt met de healing tool (ook in GIMP overigens..)

Meer met het volgens mij niet zijn...

Zo, ook mooi. Dit is een veel natuurlijkere look dan Lein. Ik sla jouw uitleg ook op! Dankjewel :)
AJL
Lid
Lid

Re: Black Beauty

Bericht Geplaatst:

Ja...en ik vind die halsketting te dominant...die moest zeker uit :dk
Frans
Lid
Lid

Black Beauty

Bericht Geplaatst:

voor mijn gevoel is deze wat te close.
en de halsketting is inderdaad niet erg subtiel.
ook hier een tikkie naverscherpen (en iets meer contrast) en je was goed op weg.
Lein
Lid
Lid
Contacteer:

Black Beauty

Bericht Geplaatst:

Yups. de bewerking van jeroenk vind ik zeker een stuk beter. Ben geen portret-fotograaf of bewerker, vandaar dat mijn bewerking waarschijnlijk té was.
LinseyP
Lid
Lid
Contacteer:

Black Beauty

Bericht Geplaatst:

De bewerking van jeroenk is echt heel goed gedaan.
De halsketting had je denk ik beter achterwegen gelaten of mss een beetje anders gelegd.
Het ziet er zo'n zware uit die dan nog eens op haar keel duwt...
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”