Artep schreef:Mooi gedaan!!!! Ik ben nog niet zo goed met aanpassingen en vind dit heel mooi gedaan. Kan je mij (kort) uitleggen hoe je dat gedaan hebt?

Lein schreef:Artep schreef:Mooi gedaan!!!! Ik ben nog niet zo goed met aanpassingen en vind dit heel mooi gedaan. Kan je mij (kort) uitleggen hoe je dat gedaan hebt?
Dat kan ik. Ik heb het met gimp bewerkt, maar in photoshop is het vergelijkbaar.
Ik heb eerst de verzadiging van de foto teruggebracht naar ongeveer 1/4.
Daarna het contrast en helderheid een klein stukje opgehaald.
Met het vervaag-kwastje (weet niet hoe het heet of waar het zit in ps) overal even over de huid gegaan. De wenkbrauwen, ogen en mond niet meegenomen en de lijnen van de neus en sleutelbeen in tact gehouden door te spelen met het formaat van de kwast.
Dat is eigenlijk alles....had het in 10 minuutjes gepiept:)

) waarbij de vlekken op het voorhoofd nogal opvallen...

jeroenk schreef:Wel mooi shot...aparte kadering, maar het heeft wel iets vind ik...hij heeft inderdaad nog wel een beetje werk nodig. De bewerking van Lein vind ik niet zo...helemaal in vergelijk met het origineel...beetje een soort plastik kleipop (nof offence) waarbij de vlekken op het voorhoofd nogal opvallen...
Ik heb me dan ook maar aan een bewerking gewaagd...iets meer contrast...huid miniscuul geblurd (ogen, neuscontour, nekcontour, lippen, wenkbrauwen en oor teruggepoetst) en bijgewerkt met de healing tool (ook in GIMP overigens..)
Meer met het volgens mij niet zijn...