Misschien een gekke vraag, maar zelf de verschillen al eens opgezocht? Als je namelijk de verschillen tussen deze twee opzoekt. Dan moet het volgens mij niet al te moeilijk zijn om te bepalen of de extra van de 600D voor jou de meerprijs waard is...
Ik heb gekozen voor 550D, omdat dit puur in essentie van een SLR een betere camera is....snellere opstarttijd en lagere shutterlag. Daarnaast ook nog eens goedkoper.
Waar je extra voor betaald met een 600D...:
- Een "langzamere" camera"
- Een iets grotere en iets zwaardere behuizing
- Een eye sensor ipv display knop
- Een kantelbaar schermpje
- Wat extra automatische (instel- en bewerk) modussen., zoals filters...beeldverhouding, etc.
- Draadloze flitssturing, voor meerdere (canon) flitsers
Of dit voor jou de meerkosten rechtvaardigt zal voor jou antwoord op je vraag moeten kunnen zijn. Verder zijn beide camera's namelijk identiek (sensor, lichtmeting, AF, processor, accu, opslagmogelijkheden).
Juist op hetgeen wat een SLR o.a. zo "goed" maakt levert de 600D iets in...namelijk de opstarttijd (1500Ms voor de 600D en 400Ms voor de 550D) en de ontspanvertraging (283Ms voor de 600D en 252Ms voor de 550D)....
maakt mij niet zo veel uit.. heb zelf wel es een 550d mogen gebruiken, prima camera als je het mij vraagt, zelfs op hogere iso´s...over de 600d kan ik weinig zeggen..