ik zeg nummer twee juist door die tak en de planten voorin het plaatje maak je hele gave diepte. dat is toch ook mooi dat iedereen een ander idee heeft, alle regels zijn er om gebroken te worden.
2 mooie platen. maar ik zou van bijde platen een heel stuk van de bovenkant halen zodat de uitgebeten zon wegvalt. De 2e mag nog wel een rand van die zon hebben
Ik vind het beide fijne platen! De eerste vind ik mooi in zijn eenvoud. Wel vind ik bij een dergelijke foto dat de vorm van de dieren goed moet uitkomen. Je hebt ze hier allemaal mooi vrijstaand van elkaar erop gekregen, dus dat is je goed gelukt. Wel vind ik de houding van het meest linker, de middelste en die rechts van de middelste nét niet ideaal. Bij de meest rechter bijvoorbeeld komt de vorm van de kop érg mooi uit, maar vallen een aantal poten samen, waardoor het lijkt alsof deze er een paar mist. Wellicht had je net een moment eerder of later kunnen nemen, zodat dit beter uitkomt. Ik weet dat dit erg pietluttig overkomt, maar het kant nét het verschil maken denk ik.
De tweede heeft ook een erg mooie sfeer, de voorgrond geeft hier net wat extra diepte, wat ik wel sterk vind. De uitgebeten vlek rond de zon vind ik hier wat té. Het takje boven in beeld lijkt een beetje plompverloren vanuit het niets te komen, alsof deze perongelijk in beeld is gekomen. Daarom zou ik deze weghalen.