De lens werkt goed.
Echter; Er zit achter de voorlens een lens. Op die lens zitten als een soort ananasschijf, doorzichtige vlekjes wat lijkt op kleine ijskristalletjes. In een bepaalde hoek en licht is het niet te zien (zoals op het moment dat ik de lens kocht), maar thuis zag ik onder de lamp in een bepaalde hoek de sterretjes. Als je dan de lens ietsje wegbuigt van het licht kijk je gewoon door de sterretjes heen. (niet zoals als ze wit zouden zijn dat het het beeld erachterwegneemt).
Wie weet wat dit is, en is er iets aan te doen?
De eerste paar foto's van een meter afstand lijken goed. Ik heb er nog geen serieuze foto's mee genomen.
Op Dyxum komt de lens heel goed uit de verf. Hij heeft geen roterende voorkant, wat in mijn ogen altijd de duurdere objectieven vertegenwoordigd (ervaar ik zo). Op de vlooienmarkt heb ik ook nog meteen een 62mm zonnekap gevonden, echter geen filter voor bescherming.
De lens is zo zwaar als dat je van een pakketje glazen lenzen verwacht, dus het was vast vroeger niet de goedkoopste geweest.
Naast de paar lenzen die ik heb verwacht ik al geen AF lenzen meer te vinden die beter kunnen (vanwege dat er niet zoveel keuze is in het goedkope budget) maar deze is een meevaller en had ik niet verwacht te zullen vinden.. Alleen die kristalletjes/sterretjes??