Even een korte uitleg van wat ik nu doe / heb en wat ik wil gaan doen!
Ik fotografeer nu circa 1,5 jaar serieus. Met name portret werk in studio of op locatie en sinds kort concerten. Hiervoor heb ik een Canon 5dII met de 24-105 en 70-200 F2.8.
Aankomende week ga ik naar Egypte en zal ik daar gaan snorkelen (en misschien een dag duiken). Aangezien ik het snorkelen (en duiken) opzich erg leuk vind lijkt het mij leuk om dit te combineren met fotografie!
Echter als ik voor mijn 5DII een fatsoenlijke onderwaterbehuizing aan wil schaffen dan ben ik al snel €1.000+ kwijt. Dit is een flinke investering als "test" en daarnaast ben ik toch een beetje bang dat zo'n behuizing wellicht kan gaan lekken. Als mijn 5d + 24-105 er dan in zit dan betekend dat €3.000,- aan apparatuur waar zout water op lekt.
Hiervoor ben ik dus op zoek naar een goedkopere manier om met onderwaterfotografie aan de slag te gaan (lees compact / hybride camera). Belangrijk in zo'n camera vind ik het volgende:
- waterdicht tot een meter of 10
- redelijke kwaliteit foto's. Uiteraard gaat dit niet de 5dII kwaliteit worden maar moet wel bruikbaar zijn
- enigszins de mogelijkheid om handmatig settings in te stellen is een pluspunt. Als hij dan ook nog RAW kan schieten dan zou het helemaal geweldig zijn. Echter denk ik dat dit in mijn budget niet haalbaar is.
Budget : 200-250 euro
Iemand die leuke ervaringen heeft hiermee en mij een tip kan geven? Heb zelf bijvoorbeeld al zitten kijken naar de Canon PowerShot D10 als optie.
Alvast bedankt!

De foto's gemaakt met de compact camera waren ook niet "om over naar huis te schrijven"...
] op een meter of 4 à 5 diepte filmen.