Zou ik iets fout hebben staan in de instellingen? Kan ik aan mijn histogram kunnen zien wat ik dan aan moet passen?
Foto's lijken een grijze was te hebben
- mmvo
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
- Contacteer:
De foto's die ik maak bevatten vaak een soort van grijze waas. De kleuren zijn niet echt helder.
Zou ik iets fout hebben staan in de instellingen? Kan ik aan mijn histogram kunnen zien wat ik dan aan moet passen?
- mmvo
- Lid

- Contacteer:
Apparaat: Nikon D5000
Objectief: VR 18-105mm f/3,5-5,6G
Brandpuntsafstand: 105mm
Scherpstelstand: AF-A
AF-veldstand: Automatisch veld-AF
VR: ON
AF-fijnafstelling:
Belichting
Diafragma: f/8
Sluitertijd: 1/250sec
ISO-gevoeligheid: Automatisch (ISO 200)
- Martinvh
- Lid

- Contacteer:
Misschien omdat er ook erg veel grijs inzit
nee zonder gekheid, ik denk (voor zover ik dat hier kan zien) wel meevalt. probeer eens het contrast te verhogen,... Daardoor zal hij wat in "pit" toenemen en gaat het "fletse" wat jij denk ik als "grijze waas" ziet eraf.
nee zonder gekheid, ik denk (voor zover ik dat hier kan zien) wel meevalt. probeer eens het contrast te verhogen,... Daardoor zal hij wat in "pit" toenemen en gaat het "fletse" wat jij denk ik als "grijze waas" ziet eraf.

- Martinvh
- Lid

- Contacteer:
Nee, dan ben ik bang dat dit het is (zonder bewerking dan).
vanuit raw kunnen ze vaak wat fletsjes zijn, maar jpeg comprimeert de boel in-camera en verscherpt ook wat,... wellicht dat hij ook wat contrast toevoegd dan. Maar ben bang van niet.
Wat natuurlijk ook een factor is, is het licht waarin je geschoten hebt,... Was dit op een heel bewolkte dag, dan is het logisch dat er nauwelijks contrast inzit. De camera legt immers vast wat er op dat moment is
Ik denk nl dat dat laatste het geval is, zeker gezien de schaduw vd duif.
gewoon wat contrast verhogen is Ps of Lightroom of met welke bewerkingsprogramma dan ook
vanuit raw kunnen ze vaak wat fletsjes zijn, maar jpeg comprimeert de boel in-camera en verscherpt ook wat,... wellicht dat hij ook wat contrast toevoegd dan. Maar ben bang van niet.
Wat natuurlijk ook een factor is, is het licht waarin je geschoten hebt,... Was dit op een heel bewolkte dag, dan is het logisch dat er nauwelijks contrast inzit. De camera legt immers vast wat er op dat moment is

Ik denk nl dat dat laatste het geval is, zeker gezien de schaduw vd duif.
gewoon wat contrast verhogen is Ps of Lightroom of met welke bewerkingsprogramma dan ook

- mmvo
- Lid

- Contacteer:
Ok bedankt. Ik start de 21e met een cursus dus zal dan meer leren over de instellingen.
mijn lens is een keertje gevallen, dus ben als de dood dat hij stuk is. Vandaar ook mijn vraag.
mijn lens is een keertje gevallen, dus ben als de dood dat hij stuk is. Vandaar ook mijn vraag.
- Robbie Veldwijk
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Contacteer:
mij valt ook niet echt iets raars op als ik eerlijk ben, (behalve dat de duif maar 1 pootje heeft...)