Kan de ruis ermee door of is het teveel van het goede?
Ook hoor ik graag tips om mee te nemen voor een volgende keer

flashsplash schreef:Mooi geprobeerd, een zelf portret is niet zo makkelijk. Ik zou wel die korrel weglaten.
.
MrsNuke87 schreef:Je hebt je achtergrond niet helemaal bewerkt.
Voor de rest netjes.. Misschien een tikje gespannen..

Mingus schreef:Bedoel je zoiets
Ik haal hem weer weg hoor.

Mendel schreef:Ruis smaakt mij niet zo, ga mee met commentaar betreffende wat gespannen blik, kijkt al met al niet heel aangenaam weg dit beeld

WietseH schreef:Mendel schreef:Ruis smaakt mij niet zo, ga mee met commentaar betreffende wat gespannen blik, kijkt al met al niet heel aangenaam weg dit beeld
De gespannen blik klopt wel, ik voel mij meer op mijn gemak achter de camera.
Maar blijven oefenen denk ik

gjdenbesten schreef:
Altijd goed aan zelf ook eens op de foto te gaan. Weet je ook wat je van een ander vraagt als die poseert. Dat is nl helemaal niet zo makkelijk...blijkt telkens weer. Wel goed geprobeerd.

Anton schreef:Ik vraag me af of we echt wel alleen naar ruis kijken. Is er niet eerder sprake van (over)verscherping?
Over het gespannen zijn: maak de foto altijd in eerste instantie voor jezelf. Van tien foto's is er vast wel eentje waar je ontspannen opstaat. Wees ook kritisch naar jezelf, vertel jezelf wat anders moet om een goede foto/pose te krijgen. Uit de EXIF van de foto maak ik op f7.1 bij 1/100 op ISO 200. Heb je flitslicht gebruikt?
De scherpte in de foto ligt goed, ik ben wel benieuwd hoe je het belicht hebt.