aangepast:

Lens Focal Length: 10,00 mm ()
Shutter Speed: 1/800 sec
F-Number: F4,5
ISO: 200
Compensation: EV 3/10

).

BertvanElten schreef:Hoi Gert, door de wijdhoek een mooi beeld, met een zeer passende naam van dit nieuwe ras (was kennelijk nog niemand opgevallen).
Gewoon een grappige plaat.![]()
Gr, Bert
De inzet van runderen
Bij de inzet van rundveerassen komen in het algemeen de fraai ogende, kleine, lichte en qua karakter vriendelijke rassen in aanmerking, zoals de Schotse Hooglander en de Galloway. Deze rassen zijn langharig en zijn daardoor zeer makkelijk het winterseizoen door te krijgen. Verder worden in de winterkou langharige dieren makkelijker door het publiek geaccepteerd dan kortharige dieren. Overigens ook kortharige rassen krijgen - indien ze 's winters buiten blijven - een langere en dichtere vacht en kunnen daardoor ook goed tegen de kou. De Schotse Hooglander ziet er met zijn lange horens vervaarlijk uit. De Galloway is ongehoornd. Beide rassen zijn in hun gedrag zeer bedaard.
De Schotse Hooglander is vooral geschikt voor schraal niet te nat land. De Galloway is goed aangepast aan meer voedselrijke omstandigheden en geschikt voor natte en meer moerasachtige omstandigheden van het laagland. Ze worden ook wel 'Schotse Laaglanders' genoemd.

Gert64 schreef:Weet ik dat ook weer. Bedankt voor de info. Ik moet zeggen dat ik die twee verward heb. Beter gezegd: Ik dacht dat de Galloway en de Schotse Hooglander precies hetzelfde waren...
Ik mag zeer binnenkort met een dierenarts op pad...tussen het vee.