Bezig geweest met wat z/w-omzettingen van portretten, gemaakt tijdens een recente vakantie naar Lanzarote (en eentje uit Kroatie). Hopenlijk kunnen jullie ze waarderen, maar tips ter verbetering zijn natuurlijk ook altijd welkom!
Dank je, Frans. Heb je enig idee wat dat gevoel van "hoog snapshotgehalte" bij jou teweeg brengt? Als ik dat begrijp kan ik het wellicht vermijden in de toekomst ...
terechte vraag. was wat kort door de bocht. is vooral de afsnijding boven en onder en wijdbeense beenpartijen in beeld. geeft ook heel sterk het gevoel dat de dames en jij elkaar goed kennen. is een tamelijk intiem shot.
En nee, ik kende ze niet maar had wel een praatje met ze gemaakt. Ik was met name gecharmeerd van het feit dat deze mannen met een (inderdaad) duidelijk vrouwending bezig waren, en ook bezag ik met enige jaloezie de haardos van de gekapte jongen (je hebt mijn zelfportret gezien, dus wellicht kun je dit plaatsen ... mijn avatar is natuurlijk ook niet toevallig zo gekozen ).
Voor mij Nr's 1 en 2. De eerste door technisch gezien gewoon goede scherpte icm een mooie doffe achtergrond. En ten tweede de markante en door het leven getekende "kop" vd man. Let wel op de "hotspot" op zijn hoofd,.. dat is op het randje
De tweede is gewoon een mooi/goed portret,... daar valt niet op af te dingen volgens mij.
De derde heb ikzelf wat moeite met de achtergrond,.. het hier duidelijk aanwezige witte vlak welke een harde lijn maakt met de donkere grond,.. Dit zorgt voor een soort 'kunstmatige horizon" welke nu dwars door het hoofd loopt, dat is jammer.
De laatste,.. solly Maar in deze moet ik meegaan met Frans
Wat betreft 3 en 4, daarom post ik mijn foto's hier. Als ik er eenmaal op gewezen ben dan denk ik telkens: waarom zag ik dat zelf niet? Het is zo duidelijk als wat! (Commentaren zijn meestal dan ook redelijk met elkaar in overeenstemming, zei Frans ook al, en Marianne ook voordat ze blijkbaar weer verdween). Al doende leert men ...
trail and error! Zo gaat of ging dat bij iedereen, en is de beste manier om te leren Peter lezen uit boeken is leuk voor de theorie achter de techniek, maar de praktijk blijft de beste leerschool
Eerste 2 vind ik bijzonder geslaagd, mooie omzetting, fijn oogcontact en prima uitsneden en scherpte. De derde heeft voor mij een té aanwezig achtergrond door dat felle wit. In de laatste komt de aangesneden 'kapper' niet prettig over