Het zijn spontane foto's. Met zo'n kras over mijn gezicht zou ik misschien ook niet graag op de foto willen.
De eerste is duidelijk overbelicht. De tweede zou je misschien denken van niet. Maar het rood heeft hier teveel licht gehad. Groen en blauw niet waardoor je een probleempje hebt met de witbalans. De derde is weer zichtbaar overbelicht.
Oplossing. Bekijk je histogram in alle drie de kanalen op je toestel na een proefshot. Een wat duurdere oplossing maar wel prima als je veel portretten maakt is een losse lichtmeter.
De tweede en derde zijn leuk spontaan. De crop vin dik wel mooi. Ik vind ze alleen wel wat flets van kleur. En die streep op haar gezicht, is dat echt een litteken, of is het een tijdelijke kras? In het laatste geval zou ik hem zelf even weghalen .
Ik ga ook mee, in #1 vind ik het geheel wat te roze/rood. In de rest heb je de kleuren meer onder controle. Toch vind de eerst qua beeld een stuk mooier door het oogcontact Als de kras een tijdelijk wondje is zou ik hem ook weghalen inderdaad