a dress to test your screen

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
Diebe
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Afgelopen woensdag had ik Nora even op bezoek om wat te oefenen met fotograferen en de 1e jurk bleek meteen een mooie contrast test voor het beeldscherm :P

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding
jeroenk
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Toch had je wel beter alsnog een grijskaart kunnen gebruiken ;) Op de tweede foto oogt ze namelijk wat groenig. Verder mag de hele serie iets meer contrast hebben...en vind ik de compo van de 2e iets minder (de lege ruimte boven het model)...

Wat dat betreft de zeurpuntjes...verder een leuke en nette serie, de wit steekt mooi af tegen de achtergrond...voorkeur voor de vierde, waar de jurk mooi in de compositie valt. :up
__Erik__
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Voor mij niet alleen op de 2e te groen, dat zijn ze hier allemaal, kleurtjes in de oren kunnen ook wel wat pit gebruiken, verder mooi model, pose in #4 is voor mij 't best :upc

Is nu mijn scherm afgekeurd? ;)
jeroenk
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Haha, laat ik het zo zeggen...de tweede is groener als de anderen ;)

Ik kan mijn scherm momenteel niet calibreren, omdat ik de regkey van de software kwijt ben...dus je zal gelijk hebben ;)
fraser
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Alles is al gezegd... #4!
Henk47
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Re: a dress to test your screen

Bericht Geplaatst:

Wie te veel groen in zijn/haar scherm ziet, moet misschien zijn/haar scherm eens calibreren?
Heel eenvoudig in Photoshop met de kleurpipet op de achtergrond geeft 237/237/237, daar zit dus geen groen in. Dan lijkt me de rest ook neutraal van kleur, en is het bij mij ook.
Dat geldt bij mij voor alle vier de platen. Kan natuurlijk zijn dat het licht op het model zelf afwijkt van de achtergrondverlichting...
Voor mij zijn dit erg leuke platen, het jurkje doet wat zeer aan mijn oogskes...
jeroenk
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Dat de achtergrond prima klopt zegt niets over de rest van de foto Henk ;) Ik ga niet oordelen of het nu wel of niet groen is...in 1, 3 en 4 zie ik dat namelijk niet...maar ik zie wel dat de huidtint in 2 afwijkt van de rest (voor mijn idee groener), ondanks dat de achtergrond ook hier klopt...

Diebe, ik heb nr 4 eens een lichte S-curve gegeven...vind hem dan veel beter "knallen"...

Afbeelding
Martinvh
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Voor mij ook #4 :up (ook bij mij wijkt #2 af naar de groene kant.)
Maar dan toch wel met een wat contrastverhogende bewerking als die van Jeroen. De oorbellen zijn leuk, maar icm leuke fleurige kleding,..Dit jurkje had imo zonder de oorbellen gemogen.
Henk47
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Re:

Bericht Geplaatst:

jeroenk schreef:Dat de achtergrond prima klopt zegt niets over de rest van de foto Henk ;) Ik ga niet oordelen of het nu wel of niet groen is...in 1, 3 en 4 zie ik dat namelijk niet...maar ik zie wel dat de huidtint in 2 afwijkt van de rest (voor mijn idee groener), ondanks dat de achtergrond ook hier klopt...
Diebe, ik heb nr 4 eens een lichte S-curve gegeven...vind hem dan veel beter "knallen"...

Je ik moet je gelijk geven. Misschien dat de verlichting van het model afwijkt van de achtergrondverlichting. De huidtint zit inderdaad niet zo lekker.
De update van jou knalt er meer uit, want er zit in de originelen wat weinig kontrast. De 'zwarte' vlakjes in de jurk zijn daar namelijk grijs.
Hoop dat inzender er wat aan heeft, daar gaat het om. Hij mag met dit model van mij graag terugkomen!
jeroenk
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Van mij ook! Terugkomen met dit model ;)
Diebe
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

@Jeroenk en Henk47 een herhaalafspraak is in de maak en dan zal het naar alle waarschijnlijkheid een buitenshoot worden.

En als je dacht dat je oogjes pijn deden van het jurkje na 4 foto's.. wat dacht na een hele serie uitselecteren en nakijken en nog een bekijken en dan met mijn (minimale) kennis door pse halen? :wacko maar vandaar wel de titel van het topic

Ik heb ondertussen ontdekt dat de (automatische) webomzetting via pse mogelijk toch een kleurverandering geeft ten opzichte van de orginele jpeg.
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Automatische webomzetting is niet goede werkwijze

F4 is mooiste voor mij (vooral de update)
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”