Heb hier een aantal foto's van mijn hond.
Hoop dat jullie hier wat reacties op kunnen geven.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

AJL schreef:Ik zie ze nu voor het eerst.
Blauwe leiband uit zoals bij f2....f2 is al bijna top
Zo moet ge nog meer foto's nemen gelijk f2
In diverse poses, ...zak door uw knieen...laag standpunt dus...de hond volledig in beeld
De ogen steeds scherp
Veel succes
ps : ge moet eens bij dieren zoeken hier op het forum, staan wel enkele goede hondenfoto's bij
Frans schreef:Ik weet niet waarom je originele foto's op internet zet. Je eerste foto is 3,2 MB groot.
Foto #1: De groothoekvertekening, overbelichting, groot onscherp deel van kop en willekeurige achtergrond maken het geen fotografisch hoogstandje.
Foto #2. Met wat meer ruimte in de kijkrichting een leuke foto. Landscape was mijn keuze geweest. Moeilijk licht.
Foto #3. Volgende keer wat meer door de knieen en je hebt een leuke. Tuigje af is nog leuker.
Foto #4. Heeft last van een rommelige achtergrond. Had je hier op gelet door wat van standpunt te veranderen had je meer kans op een leuke foto gehad.
De laatse vind ik het best geslaagd qua kleur, licht en contrast.
] en staat de hond teveel in 't midden en teveel naar onderen.....hij is wel netjes scherp op 't koppie.

Ron62 schreef:In bijna al de foto's heb je een wat rommelige achtergrond, behalve foto 2 en 3.
Foto 1 heb je zoals Frans al zegt een groot onscherp gedeelte van de kop en een overbelicht kauwstokje.....standpunt is hier wel goed.
Foto 2 is één van de betere van je serie, redelijk goed standpunt en een wat rustigere achtergrond......idd. jammer van de kijkruimte en 't licht, waardoor de achterkant van de hond onderbelicht is.
Foto 3 is 't jammer van 't net te hoge standpunt en 't opvallende blauwe tuigje.
Foto 4 is een leuke, maar ook weer het opvallende blauwe tuigje en de drukke omgeving......ook jammer dat de scherpte niet op de kop van de hond ligt.
Foto 5 heeft een te hoog standpunt en de hond is vanachter aangesneden, ook is er te weinig ruimte aan de onderkant en teveel rommelige omgeving aan de bovenkant.
Foto 6 heeft een goed standpunt, maar de hond staat wat te centraal en heeft te weing kijkruimte.
Foto 7 is ook het hoge standpunt jammer[kon denk ook niet anders door 't hoge gras] en staat de hond teveel in 't midden en teveel naar onderen.....hij is wel netjes scherp op 't koppie.
Zie dit niet als alleen maar kritiek op jouw foto's, maar wat tips en dingen waar je in 't vervolg misschien wat rekening mee kunt houden.![]()
O ja, ik zou in 't vervolg je foto's verkleinen naar 900 pixels[en na 't verkleinen uiteraard wat naverscherpen] aan de langste zijde en dan uploaden naar Mijnalbum, dan hoeven we niet zo te scrollen na 't aanklikken van je foto's.
Foto's groter dan 900 pixels aan de langste zijde worden door 't forum automatisch verkleind en verliezen dan scherpte, je moet die foto's dus aanklikken om de juiste scherpte te zien, maar jouw foto's zijn na 't aanklikken wel erg groot.

Sorry hoor dat mijn foto's weer niet goed zijn voor je.
Eerst zijn ze te klein. Nu is het aantal MB's weer niet goed.
Wat is nou werkelijk de bedoeling??
Frans schreef:Sorry hoor dat mijn foto's weer niet goed zijn voor je.
Eerst zijn ze te klein. Nu is het aantal MB's weer niet goed.
Wat is nou werkelijk de bedoeling??
Uit je behoorlijk onvriendelijke opmerking blijkt vooral wat onbekendheid met fora en internet denk ik.
In eerste instantie waren je foto's te klein om goed te kunnen beoordelen.
Boven elk topic kun je lezen dat zo iets niet de bedoeling is.
Vervolgens zie ik dat het scrollen door je topic zeer traag gaat en zoek ik een oorzaak.
Een leuke bestandsgrootte die snel laadt en goede kwaliteit oplevert op het internet is rond de 300 KB.
3,2 MB kost veel tijd om up te loaden, laad traag in een forum en is voor de kwaliteit niet nodig.
Het was een constatering. Niet meer en niet minder.
Bianca87 schreef:Ik ben ook nog helemaal goed met het bewerken van foto's.
Wat is het makkelijkste programma om te gebruiken? En werkt dat verscherpen?
Ron62 schreef:Bianca87 schreef:Ik ben ook nog helemaal goed met het bewerken van foto's.
Wat is het makkelijkste programma om te gebruiken? En werkt dat verscherpen?
Ik denk dat de meesten hier met Photoshop werken, ikzelf wel iig.
Is geen makkelijk programma, want heeft zeer veel mogelijkheden.
Maar door het één en ander uitproberen, of een cursusje, of veel lezen op i.net gaat 't werken ermee steeds makkelijker.
Bianca87 schreef:Jouw eerste bericht is anders net zo vriendelijk.
Ik ben inderdaad niet bekend met dit soort fora. Dit is nieuw voor mij.
Maar ipv het af te branden had je ook gewoon advies kunnen geven op de manier waarop ik mijn foto's kan uploaden en hier kan tonen. Maar je zegt alleen maar dat ik het niet goed doe.