nicole
- Martinvh
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
- Contacteer:
Mooi! kritiek vd haren wat hierboven wordt genoemd kan ik idd wel in meegaan,.. echter voor juist daarom de z/w waar ik altijd veel minder moeite heb met dichtgelopen/uitgeblazen delen.
De z/w zou ik lekker zo laten, de kleuren versie zou ik ietsie de donkere plekken in de haren ophalen,.. hoeft echt niet veel, maar nét iets.
De z/w zou ik lekker zo laten, de kleuren versie zou ik ietsie de donkere plekken in de haren ophalen,.. hoeft echt niet veel, maar nét iets.
- Martinvh
- Lid

- Contacteer:
Ikzelf werk dan met schermen (Gobo's) om te zorgen dat het licht niet op de achtergrond valt.
Óf, wat je ook kunt doen is gebruik maken van het de lichtafval van je softbox.
Dus eigenlijk "richt" je dan de softbox voor het model langs, waardoor ze alleen geraakt wordt door het buitenste randje licht wat uit je softbox komt.
Hierdoor krijg je ook nog eens erg mooi en zacht strijklicht.
Bovenstaande kan met een "normale" licht setup, maar ook (zeker als je van dit soort foto's houdt) met een beauty setup.
Mooiste is dan een Beauty-dish, maar ook een softbox voldoet hoor.
In deze setup plaats je het licht recht voor het model (dus tussen jou en model in) onder een hoek van 45graden naar beneden.
om de schaduwen op te vangen die dat creeërt zorg je dan voor een reflectiescherm net buiten je beeld aan de onderzijde.
( bvb: als er hier net buitenbeeld een reflectiescherm onder haar hoofd had gelegen, dan had deze de schaduwen van het haar netjes ingevuld)
Als je op bvb youtube even zoekt op : Gobo black background, dan zul je zondermeer het een en ander tegenkomen
Óf, wat je ook kunt doen is gebruik maken van het de lichtafval van je softbox.
Dus eigenlijk "richt" je dan de softbox voor het model langs, waardoor ze alleen geraakt wordt door het buitenste randje licht wat uit je softbox komt.
Hierdoor krijg je ook nog eens erg mooi en zacht strijklicht.
Bovenstaande kan met een "normale" licht setup, maar ook (zeker als je van dit soort foto's houdt) met een beauty setup.
Mooiste is dan een Beauty-dish, maar ook een softbox voldoet hoor.
In deze setup plaats je het licht recht voor het model (dus tussen jou en model in) onder een hoek van 45graden naar beneden.
om de schaduwen op te vangen die dat creeërt zorg je dan voor een reflectiescherm net buiten je beeld aan de onderzijde.
( bvb: als er hier net buitenbeeld een reflectiescherm onder haar hoofd had gelegen, dan had deze de schaduwen van het haar netjes ingevuld)
Als je op bvb youtube even zoekt op : Gobo black background, dan zul je zondermeer het een en ander tegenkomen

- martijn1
- Lid

- Contacteer:
beautydish staat op mijn lijstje, zal de rest eens opzoeken op internet..
ps als ik de 2de softbox hier bovenhaar had geplaatst of achter haar wordt daar de belichting ook beter van wat het haar betreft?
ps als ik de 2de softbox hier bovenhaar had geplaatst of achter haar wordt daar de belichting ook beter van wat het haar betreft?
- Martinvh
- Lid

- Contacteer:
Gezien de highlights op de neus heb je nu zowel links als rechts een box gehad.
1 box van achter had wss meer schaduwen in het gezicht opgeleverd, terwijl die van achter wél zou kunnen zorgen voor een mooi rim-light effect (verlicht randje om de haren of lichaam, ookwel haarlichtje)
De evt schaduwen die zouden ontstaan door een one-light setup kun je dan wel weer gewoon opvangen met een reflectiescherm
(of, indien die niet aanwezig is: piepschuim, of zelfs een stuk wit papier)
1 box van achter had wss meer schaduwen in het gezicht opgeleverd, terwijl die van achter wél zou kunnen zorgen voor een mooi rim-light effect (verlicht randje om de haren of lichaam, ookwel haarlichtje)
De evt schaduwen die zouden ontstaan door een one-light setup kun je dan wel weer gewoon opvangen met een reflectiescherm
(of, indien die niet aanwezig is: piepschuim, of zelfs een stuk wit papier)- martijn1
- Lid

- Contacteer:
kiek an, altijd leuk
z/w was ook mijn favo
Frans schreef:vind hier de z/w erg sterk.mooi model dat me heel bekend voorkomt.
heb haar nog niet eerder voor de lens gehad