Ron62 heeft eigenlijk het goede antwoord al gegeven. De andere fotograaf heeft of een zoomlens met maximaal diafragma van f/2.8 of gebruikt een lens met vast brandpuntsafstand van bijvoorbeeld f/1.8
Je hebt je ISO-waarde al op 3200 gezet, met als doel een korte sluitertijd te realiseren. Dat is goed. Zelf heb ik genoeg aan ISO1600, omdat ik gebruik maak van een f/2.8 lens of een f/1.8 lens. ISO 3200 geeft immers meer ruis dan ISO1600.
Een goedkope f/1.8 lens is de 50mm-lens (beter bekend als de standaardlens bij full frame). Deze f/1.8 kost je rond de 100 euro (tweedehands nog veel minder) en is in staat om je de mooie foto's te bezorgen waar je naar op zoek bent. Zorg dat je sluitertijd minimaal 1/200sec is, maar dat gaat je met zo'n lens en met een ISO waarde van 1600 of 3200 wel lukken. Als je de ruimte hebt, dan het diafragma ietsje knijpen, omdat je bij f/1.8 immers maar een kleine scherptediepte hebt. Dus als het lukt, dan met f/2.8 of met f/3.2 je foto's schieten.
V.w.b. de kleurtemperatuur: even kijken welke lampen ze gebruiken om vervolgens de juiste witbalans in te stellen. Ik denk dat bulb al een betere keuze is, maar een correctie achteraf in photoshop kan altijd nog...
Flitsen heeft vaak niet zoveel zin omdat de flits niet zover reikt, maar met een iso-waarde van 1600 of 3200 kun je met het flitslicht van een flitser toch een eind komen...