Voor mij ook foto 2. Zou ik misschien iets mee naar links hebben genomen en ook iets hoger, zodat de druppel wat meer ruimte heeft. mooie kleuren met mooie bijpassende achtergrond.
Heb een beetje zitten rommelen met de compositie, komt eigenlijk omdat de originele plaat iets te scheef is, als alternatief heb ik een vierkante crop gemaakt, die de druppel iets meer ruimte geeft:
Je update ziet er fraai uit. Deze plaat oogt tov de eerste twee erg rustig en zit het meest in balans. Goed gedaan dus!!! Wat betreft je vraag naar de soort: Hier moet ik je het juiste antwoord een beetje schuldig blijven. Struiken en bomen, zeker als het ook nog om cultivars handelt, zijn niet bepaald mijn sterkste kant. Het lijkt een beetje op Azalea Mollis, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat deze zich zo in de tijd vergist heeft. Ze bloeien wel vroeg maar normaliter eerst eind februari begin maart.
@Jo, dank voor het meedenken; deze plant bloeit elk jaar rond kerst (behalve als ik 'm snoei in oktober, dan slaat ie over) en houdt dat wel vol tot maart, 't zijn elk jaar iig wel de eerste bloempjes in de tuin.