Als je door je camera kijkt en zie dan 60 kilo hond recht op je af komen dan kan je het beste bij Ceasar een stapje naar links doen want deze hond loopt gewoon door je heen. Voor het gezin is het een super hond voor vreemde ietsje minder.
Tweede en de vierde foto, komen mij als opbouw en setting het beste over. De tweede iets ruimer in zijn jasje en rechtzetten zou zelfs een sterker plaat opleveren.
De eerste en de derde zijn voor mij onvervalste kiekjes
Kijk deze hond laten zitten is geen probleem dan kan gerust nog een bakkie koffie doen en dan de foto maken maar echter mijn doel is om actie foto te maken van de sledehonden deze honden lopen tegen de 40 kilometer per uur en dat is nog iets wat mij nog niet goed lukt maar ik blijf oefenen.
Voor het vastleggen van de snelheid kan je het beste een snelle sluitertijd nemen en de camera met je onderwerp meebewegen (pannen). hierdoor krijg je het effect dat je je onderwerp bevriest in de beweging en een "geveegde" achtergrond die de snelheid weergeeft. Deze techniek word o.a. veel in auto en motorsport toegepast .... oefening baart kunst!
nadat ik uitgelachen ben om die verschrikkelijke kop in foto 1 rest eigenlijk alleen de laatste foto die ik vanuit fotografisch standpunt de moeite waard vind.