Vlak bij mijn ouderlijkhuis staat deze oude aardappelmeelfabriek van Coevorden. Of nou ja wat er nog van over is. In 1908 de aardappelmeelfabriek gebouwd. In 1944 werden de fabrieksgebouwen getroffen door een bombardement, waarbij 3 arbeiders om het leven kwamen. Na 1944 werd dit deel van de fabriek herbouwd. Een gedenksteen in de voorgevel herinnert aan het tragische bombardement. In 1964 werd de productie van aardappelmeel beëindigd vanwege een fusie. Het complex bleef nog jaren in gebruik als opslagruimte van Hommo Koster (doe het zelf zaak). Sinds 2002 stond het complex leeg en verviel het langzamerhand tot een ruïne. Eind 2010 is een projectontwikkelaar begonnen met een gedeeltelijke sloop van de fabrieksgebouwen in het kader van de bouw van een nieuwe woonwijk op het terrein achter de fabriek. Nu 3 jaar later is er eigenlijk nog steeds niets mee gedaan, behalve dat de voorgevel gestut is.
Ik wou hem al lange tijd op de gevoelige plaat vast leggen, vandaag tijdens een wandeling heb ik daar eindelijk tijd voor gemaakt.
Nu 'Het kasteel' nog. Iedere Coevordenaar die een beetje affiniteit met fotografie heeft, heeft het kasteel wel vast gelegd en ik nog steeds niet.

Ik wou hem al lange tijd op de gevoelige plaat vast leggen, vandaag tijdens een wandeling heb ik daar eindelijk tijd voor gemaakt.
Nu 'Het kasteel' nog. Iedere Coevordenaar die een beetje affiniteit met fotografie heeft, heeft het kasteel wel vast gelegd en ik nog steeds niet.