Hij is mooi, maar ik had er zelf dan een ietsiepietsie langere tak van gemaakt zodat het katje niet zo dicht op de rand van de foto komt. Een klein stukje maar... maar dat is mijn smaak. Kleuren zijn heel mooi samen met de achtergrond.
ytje123 schreef:Hij is mooi, maar ik had er zelf dan een ietsiepietsie langere tak van gemaakt zodat het katje niet zo dicht op de rand van de foto komt. Een klein stukje maar... maar dat is mijn smaak. Kleuren zijn heel mooi samen met de achtergrond.
Ab, ik vind de achtergrond erg onrustig, in het katje zelf zitten, tenminste op mijn scherm, behoorlijk wat overbelichte whites (histogram rechts op 255). Heb je de foto in het volle zonlicht genomen ? Ik heb zelf altijd een uitklapbaar schermpje bij me (een diffuser, die kun je overal voor een paar euro kopen), om het te fotograferen object uit het felle zonlicht te halen. De achtergrond werkt m.i. het beste als de kleur complementair is met het hoofdobject, in dit geval dus iets met paars, de complementaire kleur van geel. Met een bokeh zoals jij die hebt kun je een zelfgemaakt schermpje achter het katje houden, daar zie je dan niets van behalve de wazige kleur.
gpauwen schreef: Met een bokeh zoals jij die hebt kun je een zelfgemaakt schermpje achter het katje houden, daar zie je dan niets van behalve de wazige kleur.