Rode katjes

Bloemen, planten e.d.
Plaats reactie
ytje123
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Rode katjes

Bericht Geplaatst:

Maar weer op pad geweest en kon het niet laten een bosje bloemen op de plaat te zetten. Ik heb er een tweede foto bij geplaatst waarvan de eerste een uitsnede is.

Afbeelding

Afbeelding
__Erik__
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

Rode katjes

Bericht Geplaatst:

Voor mij zijn dit toch een beetje rommelige platen, de eerste is nog wel de betere, bij dit soort fotografie is minder - bijna - altijd meer, kleurtjes zijn wel leuk :upc
Nuelle
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Re: Rode katjes

Bericht Geplaatst:

De eerste komt op één of andere manier een beetje viezig op me over. De tweede een aardig kiekje. Dat klinkt heel onaardig maar dat bedoel ik niet zo. Je houdt van de katjes en je wilt ze mooi op de foto zetten. Misschien kan ik je een tip geven? Voordat je ze op de foto zet kan je bijvoorbeeld eerst eens op je gemak door de zoeker van je camera kijken en steeds een ander standpunt nemen net zo lang tot je een mooie rustige compositie hebt waarin het katje(s) helemaal naar voren komt en echt de gehele aandacht trekt. Dan goed scherpstellen en steeds doorgaan tot je een helemaal scherpe plaat hebt. Kijk ook goed naar het licht. Nu heb je overbelichting.
Het is een bijzonder plantje dus genoeg vast te leggen. :D Succes!
Jo
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Een fraaie waarneming, zeker de eerste, voor de rest sluit ik me bij mijn voorgangers aan.

Jo ;)
Frans
Lid
Lid

Rode katjes

Bericht Geplaatst:

ytje en als je dan toch besluit nog een close-up te maken denk dan ook eens aan de maandopdracht.
ytje123
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ja Frans, ik stuur sowieso wat in maar op mijn eerste fotos van de rode katjes na ben ik nog niet tevreden. Maar de maand is nog niet om.
Plaats reactie

Terug naar “Flora”