Gebroken Hartje

Bloemen, planten e.d.
Plaats reactie
MamaIsa
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Gebroken Hartje

Bericht Geplaatst:

Donderdag een grijskaart gekocht, en meteen met de macroringen van mijn pa aan het stoeien gegaan. Foto 1 is origineel, foto 2 is de nabewerking van de witbalans.
Nu heb ik met tinypic geüpload omdat flickr blijkbaar in conflict is met Internet Explorer, hier zie ik dat de foto's niet helemaal scherp zijn terwijl het scherpte punt toch echt bij het witte stukje onder het hart ligt... Erg jammer, maar dat mag de pret niet drukken ;)
1
Afbeelding

2
Afbeelding
Gotchas
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Gebroken Hartje

Bericht Geplaatst:

Tweede spreekt me qua kleuren veel meer aan.
Net even iets warmer en sfeervoller :)
MamaIsa
Lid
Lid
Contacteer:

Gebroken Hartje

Bericht Geplaatst:

Ik vind zelf de tweede ook veel mooier. De eerste heb ik ook eigenlijk alleen maar mee geplaatst om het verschil te laten zien wat ik dankzij die grijskaart heb bereikt ;)
Ab59
Lid
Lid
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

Nr 2 een mooie opname, goed van kleur.
Deva
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik ben hier de eeuwige amateur en begrijp niks van een grijskaart, maar ik kan wel zien dat de eerste te blauw is. Volgens mijn ogen is de tweede beter maar een tikkeltje te geel.
Je hebt het er zelf al over, maar ik mis wel wat scherpte.
Het pluisje rechts onderaan het bloemetje hangt wat te storen, misschien beter om dat even weg te werken?
Verder vind ik de achtergrond erg mooi en de compositie een beetje saai.
Chris59
Lid
Lid

Gebroken Hartje

Bericht Geplaatst:

Tweede veel beter van kleur dan de eerste.
Internet Explorer is niet de beste browser om foto's te bekijken. Deze houd n.l. geen rekening met kleurprofielen. Daarom gebruik ik Mozilla Firefox, deze houd wel rekening met kleurprofielen.
De grijskaart is een handige manier om je kleuren goed te krijgen alhoewel ik liever een witkaart gebruik. bij een grijskaart vind ik de kleuren vaak te warm.
MamaIsa
Lid
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

Chris59 schreef:De grijskaart is een handige manier om je kleuren goed te krijgen alhoewel ik liever een witkaart gebruik. bij een grijskaart vind ik de kleuren vaak te warm.

Dat zal ik van de week eens testen. Ik heb een keykoord met grijs/wit en zwart gekocht :)
MamaIsa
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Deva schreef:Verder vind ik de achtergrond erg mooi en de compositie een beetje saai.

Ik ben vandaag nog even wezen stoeien met het gebroken hartje (althans de plant, ik heb ook andere bloemetjes geprobeerd) maar ik krijg nog niet echt een andere compositie niet voor elkaar. Wat zou jij adviseren? Foto horizontaal nemen, meer kleur dus proberen wat roze van de andere bloemen erin te krijgen? Deze bloemen hangen nou eenmaal ver van de plant waardoor ik ook niet makkelijk en bladje er bij op kan krijgen, voor de macro ringen is die afstand veel te ver.
Nu vind ik met macroringen (in mijn geval) dat je sowieso helemaal opnieuw moet wennen aan de camera, dus alle tips zijn welkom :D
Glenn
Lid
Lid

Gebroken Hartje

Bericht Geplaatst:

Ik vindt de 1e eigenlijk mooier.....;-)

Ik vindt die steel boven minder.... of wel of niet nu staat ie er half op ;-)

Sorry ik ben een kritische zeikerd maar dat valt mij op XD
Deva
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

MamaIsa schreef:
Deva schreef:Verder vind ik de achtergrond erg mooi en de compositie een beetje saai.

Wat zou jij adviseren? Foto horizontaal nemen, meer kleur dus proberen wat roze van de andere bloemen erin te krijgen?

Goeie vraag :D
Mijn gebroken-hartjes-plant is dood gegaan dus ik kan het niet even gaan proberen. Die bloemetje hangen zo leuk op een rijtje dus misschien loodrecht een heel rijtje fotograferen (met nog wat dauwdruppels aan de stengel graag :) ).
Of juist niet loodrecht maar zodanig dat je één bloemetje scherp hebt en de volgenden in het rijtje waziger op de achtergrond?
Of toch één bloemetje en dan met tegenlicht, misschien krijg je dan zo'n leuk lichtlijntje rond de bloem.

Maar ik weet het, het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan.
SUCCES!
Bas
Lid
Lid

Gebroken Hartje

Bericht Geplaatst:

Ziet er goed uit zo'n grijskaart ! :)
Plaats reactie

Terug naar “Flora”